Хімія 7 клас
( 1,5 год на тиждень, усього 52 год, з них 5 год –
резервний час)
№ з/п
|
Дата
|
Тема
уроку
|
Навчальна
мета
|
ДЗ
|
|
Вступ (3 год)
|
|||||
1/1
|
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх
перетворення у навколишньому світі . Короткі
відомості з історії хімії
|
Ознайомити учнів з місцем хімії серед інших
природничих наук. Ознайомити учнів з основними етапами становлення хімії
|
§1
|
|
2/2
|
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.
Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.
Навчальний проект «Хімічні знання в різні епохи»
|
Ознайомити учнів із правилами поведінки в хімічному
кабінеті, поводженням з обладнанням та лабораторним посудом
|
§2-3
|
|
3/1
|
|
Практична робота №1
Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми
поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Вивчення будови полум'я
|
Сформувати уміння користуватися лабораторним
посудом, штативом і нагрівальними приладами. Вивчити правила техніки
безпеки. Вивчити структуру полум'я
|
§4
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття (21 година+ 1
год резервного часу)
|
|||||
4/1
|
|
Фізичні
тіла, матеріали, речовини
|
Ознайомити учнів
з фізичними тілами, речовинами сформувати поняття «речовина», «тіло», «матеріал».
|
§5
|
|
5/2
|
|
Фізичні властивості речовин.
Лабораторний дослід №1
« Ознайомлення з
фізичним і хімічними
властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків».
|
Ознайомити учнів з фізичними властивостями речовин,
показати, що кожна речовина має властивості, навчити описувати і визначати
речовини за властивостями,.
|
§6
|
|
6/3
|
|
Як вивчають речовини. Спостереження і
експеримент
|
Ознайомити учнів з методами дослідження
речовин
|
§7
|
|
7/4
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення
сумішей
|
Ознайомити з основними способами розділення сумішей
|
§8
|
|
8/5
|
|
Практична робота № 2 Розділення
неоднорідної суміші
|
Закріпити знання про основні
способи розділення сумішей, виробляти навички експериментальної
роботи і уміння робити висновки
|
§9
|
|
9/6
|
|
Атоми.
Молекули. Хімічні елементи, їхні назви і символи
|
Пригадати будову атома, його
властивості, сформувати поняття про хімічний елемент, ознайомити із символами
та назвами елементів
(20 хімічних елементів)
|
§10
|
|
10/7
|
|
Маса
атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів
|
Ознайомити з поняттями «атомна
одиниця маси та відносна атомна маса», навчити розрізняти ці поняття,
сформувати навички порівнювати відносні атомні маси
|
§11
|
|
11/8
|
|
Періодична
система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Структура періодичної системи
|
Ознайомити учнів з структурою
періодичної системи та принципами розташування хімічних елементів у таблиці,
навчити користуватися періодичною системою для знаходження інформації про
елементи
|
§12
|
|
12/9
|
|
Хімічні формули речовин
|
Сформувати уявлення про спосіб
запису складу речовин, навчити складати, записувати і читати хімічні формули,
виробляти навички аналізувати якісний та кількісний склад речовини за
хімічною формулою
|
§13
|
|
13/10
|
|
Прості і складні речовини.
Багатоманітність речовин.
Лабораторний дослід №2 «Ознайомлення
зі зразками простих і складних
речовин»
|
Ознайомити з поділом речовин на
прості та складні,навчити їх розрізняти, показати відмінність між простими та
складними речовинами, систематизувати знання про будову та багатоманітність
речовин
|
§14
|
|
14/11
|
|
Метали
й неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в
періодичній системі
|
Ознайомити з поділом речовин на метали та неметали,навчити визначати металічні та неметалічні елементи за їх
розміщенням в періодичній системі
|
§15
|
|
15/12
|
|
Тематичне оцінювання №1 з теми «Початкові
хімічні поняття»
|
Визначити рівень навчальних досягнень учнів
|
§4-15
|
|
16/13
|
|
Відносна
молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою
|
Сформувати
поняття про відносну молекулярну масу, навчити обчислювати відносну
молекулярну масу
|
§16
|
|
17/14
|
|
Валентність
хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів
|
Сформувати
поняття про валентність елементів,
навчити складати формули сполук за валентністю
|
§17
|
|
18/15
|
|
Визначення
валентності елементів за формулами бінарних сполук. Зв’язок між розміщенням елемента у періодичній системі та його
валентністю
|
Виробляти
вміння визначати валентності хімічних елементів за формулами сполук, навчити
визначати можливі валентності елементів за періодичною системою
|
§18
|
|
19/16
|
|
Обчислення
відносної молекулярної маси речовини
за її формулою
|
Закріпити і
узагальнити знання учнів про відносну молекулярну масу
|
§16
|
|
20/17
|
|
Масова
частка елемента у складній речовині
|
Сформувати поняття про масову частку
елемента в складній речовині, навчити розраховувати масову частку
елемента та масу речовини за масовою
часткою елемента
|
§16
|
|
21/18
|
|
Обчислення
масової частки елемента в складній речовині
|
Узагальнити та систематизувати знання учнів про масову частку елемента,
розвивати навички розв’язування задач з використанням масової частки елемента в складній
речовині
|
§16
|
|
22/19
|
|
Фізичні та хімічні явища Хімічні
реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин
Лабораторний дослід №3
«Проведення хімічних реакцій»
|
Сформувати поняття про фізичні
та хімічні явища, їх відмінності, розглянути зовнішні ознаки,що супроводжують
хімічні реакції, розглянути хімічні властивості речовин
|
§ 19
|
|
23/20
|
|
Практична робота №3
« Дослідження
фізичних і хімічних явищ»
|
Закріпити знання про фізичні та
хімічні явища, виробляти навички експериментальної роботи з лабораторним обладнанням та
хімічними речовинами і уміння записувати результати спостережень, робити
висновки
|
§20
|
|
24/21
|
|
Узагальнення та систематизація знань теми
«Початкові хімічні поняття»
Навчальні проекти
(за вибором):
2. Хімічні явища в
природному довкіллі
3. Хімічні явища в
побуті
4. Використання хімічних явищ у
художній творчості й народних ремеслах
5. Речовини і хімічні явища в літературних творах і
народній творчості
|
Повторити та узагальнити знання учнів про основні початкові поняття
|
§16-20
(повт)
|
|
25/22
|
|
Тематичне оцінювання №2 з теми «Початкові хімічні поняття»
|
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з
вивченої теми
|
§16-20
(повт)
|
|
Тема 2. Кисень(13 год+ 1 год резервного часу)
|
|||||
26/1
|
|
Повітря, його склад
|
Ознайомити учнів зі складом повітря, його властивостями
|
§21
|
|
27/2
|
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули,
поширеність у природі. Фізичні властивості кисню
|
Закріпити знання про хімічний елемент та прості
речовини, ознайомити з поширеністю Оксигену в природі, розглянути склад
молекули та властивості кисню, його
поширення в природі
|
§22
|
|
28/3
|
|
Закон
збереження маси речовини під час
хімічних реакцій
|
Сформулювати
закон збереження маси речовини у хімічних
реакціях, ознайомити з роботами А. Лавуазьє та М.Ломоносова, пояснити
значення закону збереження маси в хімії
|
§23
|
|
29/4
|
|
Схема
хімічної реакції. Хімічні рівняння
|
Пояснити схему хімічної реакції, її суть,
сформувати поняття про хімічні рівняння, пояснити правила складання рівнянь,
виробляти вміння розставляти коефіцієнти у рівняннях хімічних реакцій
|
§24
|
|
30/5
|
|
Добування
кисню в лабораторії та
промисловості. Реакція розкладу. Поняття
про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення
наявності кисню
|
Розглянути способи добування кисню в промисловості та лабораторії,
ознайомити з реакцією розкладу, сформувати поняття про каталізатор
|
§25
|
|
31/6
|
|
Практична робота № 4 Добування кисню з гідроген пероксиду,
збирання, доведення його наявності
|
Виробляти навички добування кисню лабораторними
методами, розпізнавання його, збирання його, продовжувати формувати навички
практичної роботи
|
§26
|
|
32/7
|
|
Хімічні
властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка,
магній, залізо, мідь). Реакція сполучення
|
Ознайомити учнів з хімічними властивостями
кисню на прикладі його взаємодії з
простими речовинами, закріпити навички складання хімічних рівнянь, розширити
знання про хімічні реакції, сформувати уявлення про реакції сполучення
|
§27
|
|
33/8
|
|
Взаємодія
кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду,
глюкози)
|
Ознайомити
учнів з хімічними властивостями кисню – взаємодією зі складними речовинами;
розвивати вміння аналізувати результати хімічних реакцій.
|
§27
|
|
34/9
|
|
Поняття
про оксиди, окиснення(горіння, повільне окиснення, дихання)
|
Дати поняття про
окиснення та горіння, порівняти процеси горіння, повільного окиснення,
дихання, розширити уявлення про оксиди як продукти горіння, пояснити умови
виникнення та припинення горіння, поглибити знання про склад складних речовин
на
|
§28
|
|
35/10
|
|
Умови
виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин
|
Сформувати уявлення про умови
виникнення та припинення горіння,
ознайомити з маркуванням небезпечних речовин
|
§28
|
|
36/11
|
|
Колообіг
Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря.
Застосування та біологічна роль кисню.
|
Розширити і
поглибити знання учнів про Оксиген як хімічний елемент та кисень, як просту речовину; розглянути
колообіг Оксисену в природі; з'ясувати основні
галузі, що використовують кисень
|
§29
|
|
37/12
|
|
Навчальні проекти
(за вибором):
6. Проблема
забруднення повітря та шляхи розв’язування її
7. Дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у
класній кімнаті під час занять
|
Ознайомлення учнів з проблеми забруднення повітря та шляхи розв’язування її,
дослідження зміни концентрації
вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять
|
§30
|
|
38/13
|
|
Узагальнення
та систематизація знань з теми « Кисень»
|
Повторити,
узагальнити та систематизувати знання про прості речовини на прикладі кисню
|
§21-30
|
|
39/14
|
|
Тематичне оцінювання №3 з теми «Кисень»
|
Визначити рівень навчальних досягнень учнів
|
§21-30
|
|
Тема3 Вода ( 10год +3 год резервного часу)
|
|||||
40/1
|
|
Вода,
склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості
|
Розглянути будову молекули води,фізичні властивості
води її поширення у природі
|
§31
|
|
41/2
|
|
Вода –
розчинник. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини
|
Узагальнити поняття про роль води як розчинника,
ознайомити з значенням води та розчинів у природі та житті людини
|
§31
|
|
42/3
|
|
Розчин
і його компоненти: розчинник,
розчинена речовина
|
Сформувати
уявленняпро розчинник і розчинену речовину, сформувати поняття про розчини
|
§32
|
|
43/4
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка
розчиненої речовини. Виготовлення розчину.
Лабораторний дослід №4 «Виготовлення
водних розчинів із заданими масовими
частками розчинених речовин»
|
Ознайомити
учнів з кількісним складом розчину, сформувати, вміння розраховувати масову
частку розчиненої речовини та масу речовини за масовою часткою, масу води для
приготування розчину
|
§33
|
|
44/5
|
|
Взаємодія
води з оксидами та простими речовинами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти
й основи. Поняття про індикатори. Лабораторний
дослід №5
«Випробування водних розчинів
кислот і лугів індикаторами»
|
Розглянути
взаємодію води з оксидами та простими речовинами, ознайомити з індикаторами
|
§36
|
|
45/6
|
|
Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення.
Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.
|
Ознайомити учнів з кислотними дощами, розглянути проблему забруднень
навколишнього середовища
|
§37
|
|
46/7
|
|
Розв’язування
розрахункових задач
|
Закріпити
вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини і масу речовини в
розчині
|
§34
|
|
47/8
|
|
Розв’язування
розрахункових задач
|
Закріпити
вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини і масу речовини в розчині
|
§34
|
|
48/9
|
|
Навчальні проекти
(за вибором):
8. Проблема збереження чистоти водойм
9.Дослідження якості води з
різних джерел
10.Дослідження фізичних і
хімічних властивостей води
11. Способи
очищення води в побуті
|
Дослідити проблему збереження чистоти водойм,
якість води з різних джерел,фізичні і
хімічні властивостей води, способи
очищення води в побуті
|
§37
|
|
49/10
|
|
Узагальнення
й систематизація знань з теми «Вода»
|
Повторити, узагальнити та систематизувати знання з
теми: «Вода»
|
§31-37
|
|
50/11
|
|
Тематичне оцінювання №4 з теми «Вода»
|
Визначити
рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми
|
§31-37
|
|
51/12
|
|
Екскурсія. Хімічні лабораторії
промислових і сільськогосподарських підприємств.
|
Розглянути
основні економічні проблеми сучасності, вплив хімічних виробництв на
довкілля
|
|
|
52/13
|
|
Екскурсія. Пожежне депо. Водоочисна
станція.
|
Розглянути
основні економічні проблеми сучасності, вплив хімічних виробництв на
довкілля
|
|
Хімія 8
клас
(2 год на тиждень, усього 70 год, з них 10 год — резервний час)
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Навчальна
мета
|
ДЗ
|
Повторення основних питань курсу
хімії 7 клас (3 год)
|
||||
1/1
|
|
Первинний інструктаж з
правил техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії.
Хімічний елемент, речовина.Хімічна формула. |
Повторити
хімічні поняття:«речовина», «атом», «молекула», «йон», «хімічний елемент»,
«відносна атомна й молекулярна маси», «прості та складні речовини», «хімічна формула»,
|
§1
|
2/2
|
|
Фізичні й хімічні явища.Рівняння хімічних реакцій.
|
Повторити вивчені відомості
про фізичні й хімічні явища. Удосконалювати навички складання хімічних формул і рівнянь.
|
§2
|
3/3
|
|
Поняття про розчини.. Масова частка розчиненої речовини.
|
Повторити
розв’язування задач за хімічною формулою
|
§3
|
Тема
1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва(
14 год + 3 год резерв часу).
|
||||
4/1
|
|
Історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
|
Формувати поняття «система» як цілого, що складається із
взаємозв’язаних і взаємозалежних частин. Поглибити базові знання про
класифікацію хімічних елементів
|
§4
|
5/2
|
|
Поняття про лужні метали
|
Сформувати уявлення про природні групи елементів на
прикладі лужних металів
|
§5
|
6/3
|
|
Поняття про галогени та інертні
гази
|
Продовжити формування уявлення про природні групи
елементів на прикладі галогенів та інертних газів
|
§6
|
7/4
|
|
Періодичний закон і періодична
система хімічних елементів Д. І. Менделєєва
|
Формувати поняття «класифікації хімічних елементів» на основі
характеристик про зміну властивостей елементів залежно від їх атомних мас,
пояснювати роль закону періодичності в природі. Розкрити значення
періодичного закону як основи для створення таблиць
|
§7
|
8/5
|
|
Структура періодичної системи.
|
Поглибити знання про структуру періодичної системи, малі і великі
періоди, головні й побічні групи. Пояснити зміну властивостей металічних і
неметалічних елементів у головних підгрупах
|
§8
|
9/6
|
|
Будова атома: ядро й електронна оболонка. Склад атомних ядер
(протони, нейтрони). Протонне число. Нуклонне число
|
Формувати поняття «будова атома», розкрити фізичний зміст
періодичного закону. Навчити учнів характеризувати будову атомів хімічних
елементів.
|
§9
|
10/7
|
|
Нуклід Ізотопи (стабільні
та радіоактивні). Сучасне формування
періодичного закону
|
Формувати поняття про нукліди, ізотопи. Поглибити знання про
хімічний елемент, відносну атомну масу. Дати початкові уявлення про ядерні
реакції та штучне перетворення хімічнихелементів. Ознайомити із сучасним
визначенням періодичного закону
|
§10
|
11/8
|
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі.Енергетичні рівні.
|
Ознайомити учнів із рухом електронів в атомі, з поняттям
« орбіталь », «спін»,
формами орбіта лей , орієнтацією орбіта лі в просторі. Пояснити
закономірності будови 2-го і 3-го енергетичних рівнів.
|
§11
|
12/9
|
|
Поняття про енергетичні піідрівні.Радіус атома.
|
Формувати вміння в учнів складати схеми електронних
оболонок атомів хімічних елементів
№1-20.
|
§12
|
13/10
|
|
Послідовність заповнення електронами енергетичних
Рівнів і
підрівнів. Електронні формули атомів
|
Навчити писати електронніформули атомів хімічних елементів
№1-20
|
§13
|
14/11
|
|
Графічні електронні формули атомів хімічних
елементів
|
Навчити писати графічно-електронні формули атомів
|
§14
|
15/12
|
|
Виконання вправ, розв'язування задач
|
Навчити учнів розв'язувати задачі з використанням
періодичної системи
|
|
16/13
|
|
Періодична система хімічних елементів з позиції
теорії будови атома
|
Поглибити знання про структуру періодичної системи, малі і
великі періоди, головні й побічні групи. Пояснити зміну властивостей
металічних і неметалічних елементів у головних підгрупах
|
§15
|
17/14
|
|
Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у
періодичній системі та будовою атома.
|
Сформувати вміння характеризувати елементи малих
періодів за їх положенням у періодичній системі
|
§16
|
18/15
|
|
Значення періодичного закону.
Навчальні проекти
1. З
історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.
2. Форми періодичної системи хімічних елементів
|
Пояснити суть відкриття періодичного закону як фундаменту для природної
класифікації хімічних елементів та його значення для розвитку хімії як науки
|
§17
|
19/16
|
|
Узагальнення знань з теми:
«Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
|
Перевірити знання з теми, навички розв’язування задач на основі хімічної
формули та рівняння реакції
|
§4-17
|
20/17
|
|
Контроль знань з теми: ««Періодичний
закон і періодична система хімічних елементів»»
|
Здійснити контроль рівня знань, умінь і навичок з теми
|
§4-17
|
Тема 2. Тема 2. Хімічний зв'язок
і будова речовини (9 год +3 резерв.часу)
|
||||
21/1
|
|
Природа хімічного зв’язку..
|
Формувати знання про причини виникнення зв’язку між атомами,
йонами у простих і складних сполуках
|
§18
|
22/2
|
|
Електронегативність елементів
|
Сформувати поняття «електронегативність
|
§18
|
23/3
|
|
Ковалентний зв'язок, його утворення
|
Пояснити причину
виникнення зв’язку між атомами в молекулах простих і складних речовин,
утворених неметалічними елементами.
|
§19
|
24/4
|
|
Полярний і неполярний ковалентний зв'язок.
|
Сформувати поняття
«полярність зв’язку».
|
§19
|
25/5
|
|
Йони. Йонний зв'язок, його утворення
|
На
основі аналізу будови атомів металічних елементів показати механізм утворення
йонів, на основі знань про існування в природі йонного типу зв’язку
|
§20
|
26/6
|
|
Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток Лабораторні досліди 1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної,
молекулярної та йонної будови
|
Формувати вміння та навички учнів характеризувати властивості речовини
залежно від кристалічної будови, використовуючи знання про типи хімічного
зв’язку Лабораторний дослід №1
Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярнї та йонної
будови
|
§22
|
27/7
|
|
Хімічний зв'язок і будова речовин
Навчальні проекти
3. Залежність фізичних властивостей речовин від типів
кристалічних граток
|
Узагальнити
тереотичні знання з теми; розвивати навички користування періодичною системою
|
§21
|
28/8
|
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента
за хімічною формулою сполуки.
|
Сформувати
поняття про ступінь окиснення..
|
§22
|
29/9
|
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента
за хімічною формулою сполуки
|
Формувати вміння визначати ступінь окиснення елементів у
складних речовинах
|
§22
|
30/10
|
|
Складання формули сполуки за відомими степенями окиснення атомів
елементів.
|
Формувати вміння
складання формули сполуки за відомими степенями окиснення атомів елементів,
розвивати вміння та навички ступенів окиснення атомів елементів у сполуках за
їх формулами, складати бінарні формули.
|
§22
|
31/11
|
|
Узагальнення знань з теми:
«Хімічний зв'язок і будова речовини
|
Узагальнити та систематизувати знання учнів за основними
питаннями теми.
|
§18-22
|
32/12
|
|
Контроль знань з теми: «Хімічний
зв'язок і будова речовини»
|
Здійснити контроль рівня знань, умінь і навичок з теми
|
§18-22
|
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами(9 год+ 2
год резервного часу )
|
||||
33/1
|
|
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини.
Число Авогадро
|
Сформувати
уявлення про кількість речовини, моль, число Авогадро. Навчити обчислювати
число молекул (атомів) у певній кількості речовини
|
§24
|
34/2
|
|
Виконання вправ, розв'язування
задач
|
Навчити учнів розв'язувати
задачі з використанням понять кількості речовини
|
§24
|
35/3
|
|
Молярна маса.
|
Сформувати уявлення про молярну
масу
|
§25
|
36/4
|
|
Обчислення молярної маси, маси і кількості речовини
за хімічною формулою
|
Навчити обчислювати молярну
масу, масу і кількість речовини за хімічною формулою
|
§25
|
37/5
|
|
Виконання вправ, розв'язування задач
|
Навчити
обчислювати молярну масу, масу і кількість речовини за хімічною формулою
|
§24-25
|
38/6
|
|
Молярний об'єм газів. Обчислення об'єму газу за
нормальних умов
|
З'ясувати зміст поняття молярного об'єму газу.
Показати взаємозв'язок між фізичними величинами (кількістю речовини, масою,
об'ємом, молярною масою, молярним об'ємом
|
§26
|
39/7
|
|
Відносна
густина газів
|
Навчити розв’язувати
задачі з використанням цього поняття
|
§27
|
40/8
|
|
Виконання
вправ, розв'язування задач
|
Навчити розв’язувати
задачі з використанням відносної
густини газів
|
§26-27
|
41/9
|
|
Взаємозвязок між фізичними величинами.
|
Навчити встановлювати
взаємозвязок між фізичними величинами
|
§28
|
42/10
|
|
Узагальнення знань з теми
|
Узагальнити
та систематизувати знання учнів за основними питаннями теми
|
§29
|
43/11
|
|
Контроль знань з теми: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»
|
Здійснити контроль
рівня знань, умінь і навичок з теми
|
§24-30
|
Тема 4 Основні класи неорганічних сполук(25 год+ 2год резервного часу)
|
||||
44/1
|
|
Основні класи неорганічних сполук
|
Ознайомити зі складом основних класів неорганічних
сполук
|
§30
|
45/2
|
|
Оксиди, їх склад та назви , класифікація. Фізичні
властиаості оксидів
|
Ознайомити зі складом оксидів. Навчити називати оксиди
за сучасною науковою українською номенклатурою. Ознайомити з фізичними
властивостями оксидів
|
§30
|
46/3
|
|
Основи, їх склад, назви та класифікація Фізичні
властиаості основ
|
Ознайомити зі складом основ. Навчити називати основи
за сучасною науковою українською номенклатурою Ознайомити з фізичними
властивостями основ
|
§31
|
47/4
|
|
Кислоти,
їх склад, назви та класифікація. Фізичні властиаості кислот
|
Ознайомити зі складом кислот. Навчити називати
кислоти за сучасною науковою
українською номенклатурою Ознайомити з фізичними властивостями кислот
|
§32
|
48/5
|
|
Ряд активності металів.
Здатність металів витискувати водень із кислот
|
Сформувати поняття про ряд активності металів
|
§33
|
49/6
|
|
Солі (середні), їх склад і назви. Фізичні
властиаості солей
|
Ознайомити учнів зі складом середніх солей. Навчити
називати солі та складати формули солей за валентність Ознайомити з фізичними
властивостями солей
|
§34
|
50/7
|
|
Хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою.Дія
на індикатори утворених продуктів Лабораторні
досліди 2. Дія водних розчинів лугів на індикатори
Лабораторний досліди 3. Дія водних розчинів кислот на індикатори
|
Ознайомити
з та хімічними властивостями оксидів - взаємодія з водою
|
§35
|
51/8
|
|
Хімічні властивості оксидів: взаємодія з кислотами,
лугами, іншими оксидами
|
Ознайомити з загальними
хімічними властивостями оксидів
|
§36
|
52/9
|
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму,
кількості речовини реагентів та продуктів
|
Сформувати уміння проводити розрахунки за хімічними
рівняннями
|
§37
|
53/10
|
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму,
кількості речовини реагентів та продуктів
|
Сформувати уміння проводити розрахунки за хімічними
рівняннями
|
§37
|
54/11
|
|
Узагальнення знань з теми
|
Узагальнити
та систематизувати знання учнів за основними питаннями теми
|
§30-37
|
55/12
|
|
Контроль знань з теми4 Основні
класи неорганічних сполук
|
Здійснити контроль
рівня знань, умінь і навичок з теми
|
§30-37
|
56/13
|
|
Хімічні властивості
лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями.
Реакція нейтралізації.
Лабораторні досліди 4 Взаємодія лугів з кислотами в розчині
|
З'ясувати
та хімічні властивості оснлугів. Сформувати поняття про реакцію
нейтралізації.
|
§38
|
57/14
|
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з
кислотами і розкладання внаслідок нагрівання
|
З'ясувати
та хімічні властивості основ
|
§38
|
58/15
|
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію,
Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні
|
Сформувати
поняття амфотерності на прикладі амфотерних гідроксидів. Розвинути вміння
складати рівняння реакцій за участі основ і кислот
|
§39
|
59/16
|
|
Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами,
оксидами . Ряд активності металів
Лабораторний дослід 5. Взаємодія хлоридної кислоти з металами
|
З'ясувати
хімічні властивості кислот. Сформувати поняття про ряд активності металів,
реакції заміщення й обміну
|
§40
|
60/17
|
|
Хімічні властивості кислот: взаємодія з основами, солями.
|
З'ясувати
хімічні властивості кислот. Сформувати поняття про реакції обміну
|
§40
|
61/18
|
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами,
кислотами, лугами, іншими солями Лабораторні 6-8:
6)
Взаємодія металів із солями у водному розчині
7)Взаємодія
солей з лугами ву водному розчині
8)
Реакція обміну між солями в розчині
|
З'ясувати хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами,
іншими солями
|
§41
|
62/19
|
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх
солей
|
З'ясувати
основні способи добування оксидів, кислот, основ і солей
|
§42
|
63/20
|
|
Генетичні зв’язки між
основними класами неорганічних сполук.
|
Показати
генетичний зв'язок між оксидами, кислотами, основами та солями
|
§43
|
64/21
|
|
Практична робота 1. Дослідження властивостей основних класів
неорганічних сполук
|
Сформувати
вміння поводитись із кислотами та лугами, розпізнавати дослідним шляхом
кислоти й луги
|
§44
|
65/22
|
|
Практична
робота 2. Розв'язування експериментальних
задач
|
Сформувати
вміння учнів розв'язувати експериментальні задачі
|
§45
|
66/23
|
|
Залежність властивостей елементів і їх сполук від електронної будови
атомів
|
Покаазати залежність властивостей елементів і їх сполук від електронної будови
атомів
|
§46
|
67/24
|
|
Поширеність у природі
та використання оксидів, кислот, основ
і середніх солей
Навчальні
проекти
4.Сполуки основних
класів у будівництві й побуті.
5. Хімічний склад і
використання мінералів.
6. Вирощування
кристалів солей.
7. Вплив хімічних
сполук на довкілля і здоров’я людини.
|
Зясувати поширеність
у природі та використання оксидів, кислот, основ і середгіх солей
|
§47-48
|
68/25
|
|
Узагальнення знань з теми
|
Узагальнити та
систематизувати знання учнів за основними питаннями теми
|
§49
|
69/26
|
|
Контроль знань з теми4 Основні
класи неорганічних сполук
|
Здійснити контроль
рівня знань, умінь і навичок з теми
|
§38-49
|
70/27
|
|
Екскурсія на підприємство з виробництва олії
|
|
|
Хімія 9 клас
|
(2 год на тиждень, усього 70 год, з них 10 год - резервний час)
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Навчальна мета
|
ДЗ
|
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу (2 год)
|
||||
1/1
|
|
Склад і властивості основних класів неорганічних
сполук
|
Повторити склад і властивості
кислот, основ, оксидів та солей
|
§1
|
2/2
|
|
Хімічний зв'язок і будова речовин
|
Узагальнити знання учнів про
хімічний зв'язок і будову речовин. Повторити поняття ступінь окиснення
|
§2
|
Тема 1. Розчини (15 год)
|
||||
3/1
|
|
Поняття про розчини. Розчин і його компоненти.
Значення розчинів у природі та житті людини
|
Ознайомити учнів з поняттям розчину. Пояснити
особливості розчинення речовин у воді і дати поняття про водневий зв'язок.
З'ясувати сутність поняття розчинність. Ознайомити учнів з чинниками, які
впливають на розчинність речовин
|
§3
|
4/2
|
|
Поняття про дисперсні системи
|
Ознайомити учнів з поняттям дисперсної системи
та класифікацією дисперсних систем
|
§4
|
5/3
|
|
Теплові
ефекти, що супроводжують розчинення речовин. Фізико-хімічна суть процесу розчинення.
Поняття про кристалогідрати
|
Сформувати поняття про кристалогідрати. Продемонструвати
теплові явища, що супроводжують процес розчинення
|
§5
|
6/4
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка
розчиненої речовини. Виготовлення розчинів
|
Сформувати уявлення про
масову частку розчиненої речовини. Навчити учнів виготовляти розчин з
певною масовою/ часткою розчиненої речовини
|
§6
|
7/5
|
|
Практична робота 1. Приготування розчину солі з певною масовою
часткою розчиненої речовини
|
Навчити учнів робити
необхідні обчислення, зважувати речовини та виготовляти розчин з певною
масовою часткою розчиненої речовини
|
§8
|
8/6
|
|
Розв'язування задач на обчислювання масової
частки і маси розчиненої речовини в розчині
|
Навчити учнів
розв'язувати задачі з використанням поняття масової частки розчиненої
речовини
|
§7
|
9/7
|
|
Тематичне оцінювання№1 з теми
«Розчини»
|
|
|
10/8
|
|
Електролітична дисоціація. Електроліти і
неелектроліти
|
Пояснити суть процесу електролітичної дисоціації,
навчити встановлювати відмінність між електролітами і неелект-ролітами
|
§9
|
11/9
|
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у
водних розчинах. Ступінь дисоціації, сильні і слабкі електроліти
Лабораторний дослід1.
Виявлення йонівГідрогену та гідроксид -іонів в
розчині
|
Навчити складати рівняння електролітичної дисоціації
лугів, кислот і солей. Сформувати поняття про ступінь - дисоціації, сильні
та слабкі електроліти
|
§10
|
12/10
|
|
Розв'язування задач на обчислення, пов'язанні з
поняттям ступінь дисоціації
|
Сформувати уміння виявити йони Н+ і
ОН" в розчині. Поглибити вміння учнів обчислювати масову частку
розчиненої речовини в розчині
|
§9-10
повт
|
13/11
|
|
Реакції обміну між розчинами
електролітів, умови їх перебігу. Йонні рівняння.
Лабораторні
досліди.2-4
2)Реакції
обміну в розчинах електролітів з випаданням осаду;
3)Реакції обміну в розчинах електролітів з
виділенням газу;
4) Реакції
обміну в розчинах електролітів з утворенням води
|
Навчити учнів складати
рівняння реакції обміну в повній та скороченій йонній формах, аналізувати
результати спостереження
|
§11
|
14/12
|
|
Практична робот 2.
Реакції йонного обміну в розчинах електролітів
|
Закріпити знання про реакції йонного обміну шляхом
проведення хімічного експерименту. Перевірити вміння складати йонні
рівняння
|
§12
|
15/13
|
|
Практична робота 3. Розв'язування експериментальних задач
|
Сформувати практичні уміння
учнів у процесі розв'язування експериментальних задач
|
§13
|
16/14
|
|
Узагальнення та систематизація знань з вивченої
теми
|
Узагальнити та систематизувати
знання учнів з вивченої теми, підготувати учнів до контрольної роботи
|
§3-13
повт
|
17/15
|
|
Тематичне оцінювання №2 з теми «Розчини»
|
Перевірити знання учнів з теми
«Розчини»
|
§3-13
повт
|
Тема2.
Хімічні реакції (9 год +2 год резервного часу)
|
||||
18/1
|
|
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і
складом реагентів. Реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну
|
Навчити учнів розрізняти
реакції сполучення, заміщення, обміну, розкладу
|
§14
|
19/2
|
|
Оборотні і необоротні реакції
|
Сформувати поняття про оборотні і необоротні
реакції
|
§15
|
20/3
|
|
Окисно-відновні реакції, їхнє значення. Складання
рівнянь окисно-відновних реакцій, добір коефіцієнтів
|
Дати уявлення про окисно-відновні реакції, процеси
окиснення, відновлення, окисники, відновники. Навчити складати рівняння
окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу
|
§16
|
21/4
|
|
Практичне заняття. Виконання вправ
|
Сформувати вміння складати рівняння окисно-відновних
реакцій методом електронного балансу
|
§14-16
повт
|
22/5
|
|
Тепловий ефект реакції. Екзотермічні та
ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння
|
Розкрити зміст теплового
ефекту, сформувати поняття про екзотермічні та ендотермічні реакції.
|
§17
|
23/6
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
Навчити складати термохімічні
рівняння
|
|
24/7
|
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції
від різних чинників.
Лабораторний дослід 5.
Вплив площі поверхні контакту реагентів,
концентрації та температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою
|
Дати уявлення про швидкість хімічної реакції.
Продемонструвати вплив різних чинників на швидкість хімічної реакції
|
§18
|
25/8
|
|
Практичне заняття.
Виконання вправ, розв'язування задач
|
Закріпити вміння учнів розрізняти реакції
сполучення, заміщення, обміну, розкладу, окисно-відновні реакції та реакції
без зміни ступеня окиснення
|
§17-18
повт
|
26/9
|
|
Практичне заняття. Виконання вправ, розв'язання
задач
|
Поглибити вміння учнів
складати окисно-відновні реакції, характеризувати процеси
окиснення та відновлення
|
§17-18
повт
|
27/10
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Хімічні реакції»
|
Систематизувати знання
учнів з вивченої теми, підготувати їх до контрольної роботи
|
§17-18
повт
|
28/11
|
|
Тематичне оцінювання №3 з теми «Хімічні реакції»
|
Визначити рівень навчальних досягнень учнів за
темою «Хімічні реакції»
|
§17-18
повт
|
. Найважливіші органічні сполуки (30 год +7 год резервного часу)
|
||||
29/1
|
|
Органічні сполуки. Спільні і відмінні ознаки
органічних і неорганічних сполук. Електронна будова сполук
|
Ознайомити учнів з різноманітністю органічних
сполук, елементами-органогенами, спільними та відмінними ознаками органічних
і неорганічних сполук. Розкрити предмет вивчення органічних хімії
|
§19-20
|
30/2
|
|
Метан. Молекулярна, електронна і структурна
формули метану, поширення в природі
|
Розглянути склад, будову,
структурну та електронну
формули,
поширення метану у природі
|
§21
|
31/3
|
|
Гомологи метану. Молекулярні та структурні
формули. Моделі молекул. Значення моделювання в хімії..
Лабораторний дослід 6. Виготовлення моделей молекул вуглеводів
|
Ознайомити учнів із загальною формулою,
структурними й електронними формулами, назвами і фізичними властивостями
гомологів метану. Навчити виготовляти моделі молекул вуглеводів,
показати значення: моделювання в хімії
|
§21
|
32/4
|
|
Хімічні властивості метану
|
Розглянути хімічні властивості
метану, навчити писати рівняння хімічних реакцій, використовувати їх для
розв'язування розрахункових задач
|
§21
|
33/5
|
|
Практичне заняття. Розв'язання вправ, задач
|
Поглибити уміння і навички у
виконанні вправ і розв'язуванні задач
|
§19-21
повт
|
34/6
|
|
Відношення об'ємів газів у хімічних реакціях
|
Навчити учнів проводити обчислення
пов'язані з використанням об'ємних відношень газів за хімічними реакціями
|
§24
|
35/7
|
|
Етилен . Молекулярна, електронна і структурна
формули, фізичні властивості
|
Ознайомити
учнів з етиленом , його формулами (молекулярною, електронною і структурною),
з'ясувати фізичні властивості
|
§22
|
36/8
|
|
Хімічні властивості етилену . Застосування
етилену
|
З'ясувати
хімічні властивості етилену . Ознайомити учнів з галузями його застосування
|
§22
|
37/9
|
|
Ацетилен. Молекулярна, електронна і структурна
формули, фізичні властивості
|
Ознайомити
учнів з ацетиленом , його формулами (молекулярною, електронною і
структурною), з'ясувати фізичні
властивості
|
|
38/10
|
|
Хімічні властивості ацетилену. Застосування вуглеводів
|
З'ясувати хімічні властивості ацетилену. Ознайомити
учнів з галузями його застосування
|
§23
|
39/11
|
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену,
застосування поліетилену. Лабораторний дослід 7.
Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену
|
Сформувати поняття полімеру, реакції полімеризації
Ознайомити учнів з галузями застосування поліетилену
|
§24
|
40/12
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Найважливіші органічні
сполуки»
|
Поглибити вміння практично використовувати
теоретичні знання для розв'язання задач і виконання вправ, підготувати учнів
до контрольної роботи
|
§19-24
повт
|
41/13
|
|
Тематичне оцінювання №4 з теми «Найважливіші
органічні сполуки»
|
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з
підтеми «Вуглеводні»
|
§19-24
повт
|
42/14
|
|
Метанол, етанол, гліцерол, їхні молекулярні,
електронні та структурні формули. Фізичні властивості, функціональна
гідроксильна група
|
З'ясувати склад та будову метанолу,
етанолу та гліцеролу, їх фізичні властивості. Ознайомити учнів з поняттям
функціональної групи
|
§26
|
43/15
|
|
Хімічні властивості спиртів: повне окиснення,
взаємодія з натрієм.
Лабораторний дослід 8 .Досліди
з гліцерином: розчинність у воді, взаємодія з купрум(ІІ) гідроксидом
|
Розглянути хімічні властивості спиртів. Визначити
вплив функціональної групи спиртів на їхні хімічні властивості. Дослідити
шлях виявлення гліцеролу
|
§27
|
44/16
|
|
Застосування метанолу, етанолу і гліцеролу.
Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини
|
Розкрити шкідливий вплив
спиртів на організм людини. Ознайомити учнів із застосуванням метанолу й
етанолу
|
§27
|
45/17
|
|
Практичне заняття. Розв'язування вправ, задач
|
Поглибити знання учнів про
спирти, сформувати уміння використовувати теоретичний матеріал для розв'язування
задач і вправ
|
§26-27
повт
|
46/18
|
|
Оцтова кислота, її молекулярна і структурна
формули, фізичні властивості. Функціональна карбоксильна група
|
З'ясувати склад та будову оцтової кислоти, її
фізичні властивості. Ознайомити учнів з функціональною групою карбонових
кислот
|
§28(чІ)
|
47/19
|
|
Хімічні властивості оцтової кислоти:
електролітична дисоціація, взаємодія з індикаторами, металами, лугами,
солями, спиртами. Застосування оцтової кислоти.
Лабораторні
досліди 9-10.
9)Дія оцтової кислоти на індикатори;
10) Взаємодія оцтової кислоти з металами, лугами,
солями
|
Розглянути електролітичну дисоціацію оцтової
кислоти, взаємодію з металами, лугами, солями та спиртами. Навчити учнів
складати відповідні рівняння реакції. Ознайомити учнів із застосуванням
оцтової кислоти. Вивчити дослідний шлях виявлення оцтової кислоти
|
§28(чІІ)
|
48/20
|
|
Практична робота 4. Властивості оцтової кислоти
|
Експериментальним шляхом
поглибити знання учнів про хімічні властивості оцтової кислоти, її виявлення
|
§29
|
49/21
|
|
Поняття про вищі (насичені й ненасичені)
карбонові кислоти
|
Розглянути склад вищих насичених
і ненасичених карбонових кислот
|
§30(чІ)
|
50/22
|
|
Жири.
Склад жирів, їх утворення. Гідроліз і гідрування жирів. Жири у природі,
біологічна роль жирів
|
Розглядати склад, властивості,
біологічну роль жирів, поширення їх в природі. Навчити складати рівняння
реакції гідрування і гідролізу жирів
|
§30(чІІ)
|
51/23
|
|
Практичне
заняття. Виконання вправ. Розв'язання задач
|
Поглибити уміння розв'язувати
задачі і вправи, закріпити знання учнів про оцтову кислоту, жири та вищі карбонові
кислоти
|
§26-30
повт
|
52/24
|
|
Тематичне оцінювання № 5 з теми «Найважливіші органічні
сполуки»
|
Визначити рівень
навчальних досягнень з підтеми «Оксигеновмісні органічні сполуки»
|
§26-30
повт
|
53/25
|
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза,
крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули. їх
фізичні властивості, поширення в природі. Загальна схема виробництва цукру
|
З'ясувати класифікацію вуглеводів та розглянути
склад, фізичні властивості глюкози, сахарози. Розглянути схему виробництва
цукру. Вивчити дослідний шлях виявлення глюкози
|
§31
|
54/26
|
|
Хімічні властивості вуглеводів.
Лабораторні досліди11-13
11)Взаємодія
глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом;
12)
Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру);
13) Взаємодія крохмалю з йодом
|
Розглянути хімічні властивості. Ознайомити учнів з
хімічними властивостями глюкози, сахарози та крохмалю. З'ясувати дослідний
шлях виявлення крохмалю, глюкози
|
§32(чІ)
|
55/27
|
|
Практичне заняття. Виконання задач і вправ
|
В процесі розв'язування задач та виконання вправ
поглибити знання учнів про вуглеводи
|
§31-32
повт
|
56/28
|
|
Біологічна роль і застосування вуглеводів
|
Розглянути значення вуглеводів,
їх біологічну роль
|
§32(чІІ)
|
57/29
|
|
Амінооцтова кислота, її молекулярна та
структурна формули, фізичні і хімічні властивості
|
Ознайомити учнів з будовою
амінооцтової кислоти, її фізичними і хімічними властивостями. З'ясувати
амфотерні властивості амінокислоти, здатність до утворення пептидів
|
§33(чІ)
|
58/30
|
|
Білки: склад і будова. Властивості білків:
гідроліз, денатурація, кольорові реакції.
|
Розглянути склад, будову білків. Ознайомити учнів з
властивостями білків та шляхами експериментального виявлення білків
|
§33(чІІ)
|
59/31
|
|
Біологічна
роль амінокислот і білків.
Лабораторний дослід14. Кольорові реакції
|
Ознайомити учнів з біологічною роллю амінокислот і білків
|
§33(чІІ)
|
60/32
|
|
Нуклеїнові кислоти: склад і будова. Біологічна
роль нуклеїнових кислот і білків
|
Розглянути у загальному вигляді склад і будову
нуклеїнових кислот. Ознайомити учнів із значенням нуклеїнових кислот для
функціонування живих організмів
|
§35
|
61/33
|
|
Семінарське заняття. Природні й синтетичні
органічні сполуки. Значення продуктів органічної хімії
|
Обговорити значення найважливіших природних і синтетичних
органічних сполук
|
§35
|
62/34
|
|
Практичне заняття. Виконання вправ. Розв'язування
задач
|
Поглибити
вміння практично використовувати теоретичні знання для розв'язування задач
та виконання вправ
|
§33-34
повт
|
63/35
|
|
Практична робота №5 Розв'язування експериментальних
задач
|
Перевірити вміння учнів експериментально визнавати
вивчені органічні речовини
|
§34
|
64/36
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми
|
Поглибити вміння практично використовувати
теоретичні знання для розв'язання задач і виконання вправ, підготувати учнів
до контрольної роботи
|
§31-35
повт
|
65/37
|
|
Тематичне оцінювання №6 з теми «Найважливіші органічні сполуки»
|
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з тем
«Вуглеводи», «Амінооцтова кислота», «Білки», «Нуклеїнові кислоти»
|
§31-35
повт
|
Тема 4. Узагальнення знань з хімії (4 год + 1 год резервного часу)
|
||||
66/1
|
|
Місце хімії серед наук про природу. Роль
хімічних знань у пізнанні природи
|
Поглибити знання учнів про роль хімічних знань у
пізнанні природи. Пояснити значення для розуміння наукової картини світу
|
§36(чІ)
|
67/2
|
|
Значення хімічних процесів у природі
|
Ознайомити
учнів із значенням хімічних процесів, які відбуваються в природі
|
§36(чІІ)
|
68/3
|
|
Роль хімії в житті суспільства
|
Поглибити знання учнів про роль хімії у народному
господарстві
|
§37(чІ)
|
69/4
|
|
Вплив хімічних сполук на довкілля
|
Розглянути основні економічні
проблеми сучасності, вплив хімічних виробництв на довкілля
|
§37(чІІ)
|
70/5
|
|
Екскурсія на підприємство з виробництва олії
|
Розглянути
вплив хімічних виробництв на довкілля
|
§36-37
повт
|
Хімія 10 клас Академічний рівень
(1 год на тиждень, усього -35 год, з них 5 год – резервний час)
№ з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Навчальна мета
|
ДЗ
|
Повторення основних питань курсу хімії основної
школи( 3 год)
|
||||
1/1
|
|
Періодичний
закон і періодична система елементів Д. І. Менделєєва у світлі уявлень про
будову атома. Хімічний зв'язок
|
Повторити будову атома,
Періодичний закон і періодичну систему хімічних елементів Д. І. Менделєєва
та хімічні зв'язки
|
§2
|
2/2
|
|
Найважливіші
класи неорганічних сполук
|
Повторити основні класи неорганічних сполук,
хімічні властивості оксидів, основ, кислот і солей
|
§1
|
3/3
|
|
Генетичний
зв'язок між класами неорганічних сполук Лабораторний
дослід 1 Визначення йонів H+ і ОН -
|
Повторити генетичні
зв'язки між класами неорганічних сполук
|
§1-2
|
Тема І. Неметалічні елементи та їх сполуки
(15год+2 год резервного часу)
|
||||
4/1
|
|
Місце
неметалічних елементів у періодичній системі, особливості будови атомів.
Поширення в природі. Фізичні властивості неметалів. Алотропія. Значення
озонового шару для життя організмів на Землі
|
Поглибити знання учнів
про неметалічні елементи та прості речовини — неметали. З'ясувати сутність
явища алотропії. Ознайомити учнів з поширенням в природі та основними
фізичними властивостями кисню та озону; азоту, алмазу та графіту; силіцію
та галогенів
|
§3-4
|
5/2
|
|
Загальні
хімічні властивості неметалів: взаємодія з киснем, воднем, металами
|
Ознайомлення
учнів з хімічними властивостями сірки, вуглецю, азоту, фосфору та силіцію
|
§5
|
6/3
|
|
Розв'язування
задач на обчислення виходу продукту від теоретичного
|
Навчити учнів розв'язувати задачі з використанням поняття
про відносний вихід продукту
|
§7
ст59
|
7/4
|
|
Сполуки
неметалічних елементів з Гідрогеном. Гідроген хлорид. Хлоридна кислота:
властивості, застосування, добування в лабораторії. Хлориди. Якісна реакція на хлорид-іон.
Лабораторний дослід 4
.Якісна
реакція на хлорид-іон
|
Розглянути склад, фізичні властивості та добування в
лабораторії хлороводню. Ознайомити учнів з властивостями хлоридної кислоти
|
§6(чІ)
|
8/5
|
|
Амоніак:
властивості, застосування. Солі амонію. Якісна реакція на йон амонію.
Лабораторний
дослід 3 Якісна реакція на йон амонію
|
З'ясувати властивості, застосування аміаку та солей
амонію. Ознайомити учнів з методом якісного виявлення йонів амонію
|
§6-7
(чІІ)
|
9/6
|
|
Добування
амоніаку в лабораторії та загальна схема його добування в промисловості
|
Ознайомити
учнів з лабораторним та промисловим способами добування аміаку, сформувати
уміння учнів розв'язувати задачі на обчислення відносного виходу продукту
реакції
|
§7
|
10/7
|
|
Оксиди
неметалічних елементів. Кислотний характер оксидів та гідратів оксидів
неметалічних. Кислотні дощі.
Лабораторний дослід 2. Взаємодія карбон (IV) оксиду з розчином кальцій
гідрооксиду
|
Розглянути склад, характер оксидів 802,
803, N0, N02, Р205,СО,С02, 8і02
і гідроксидів відповідних неметалічних елементів
|
§8
|
11/8
|
|
Тематичне оцінювання №1 з теми «Неметалічні елементи та їх сполуки»
|
Визначити рівень досягнень учнів з вивчених тем
|
§3-8
повт
|
12/9
|
|
Сульфатна
кислота. Фізичні властивості. Хімічні властивості: електролітична дисоціація взаємодія з металами,
оксидами металічних елементів, основами та солями
|
Розглянутим фізичні і хімічні властивості
сульфатної кислоти
|
§9(І)
|
13/10
|
|
Сульфати.
Якісна реакція на сульфат-іон. Розв'язування задач на обчислення маси
(об'єму, кількості речовини) продукту реакції за масами (об'ємами, кількістю
речовини) реагентів, один з яких узято в надлишку. Лабораторний
дослід 5
.Виявлення сульфат-іонів у розчині
|
Розглянути склад і
властивості сульфатів, навчити учнів експериментально визначати сульфати. Навчити
розв'язувати задачі на надлишок
|
§9(чІІ)
|
14/11
|
|
Нітратна
і ортофосфатна кислоти, їх властивості
|
Ознайомити
учнів із властивостями нітратної і ортофос-фатної кислот
|
§10(чІ)
|
15/12
|
|
Нітрати і ортофосфати. Азотні та фосфорні
добрива. Запобігання негативному впливу нітратів на організм людини
Лабораторні
досліди 6.Ознайомлення зі зразками азотних добрив
7.Ознайомлення зі зразками фосфатних добрив
|
Ознайомлення учнів з властивостями
нітратної кислоти і нітратів. З'ясувати актуальність проблеми вмісту нітратів
в продуктах харчування, раціональне використання добрив та проблему охорони
природи
|
§10(чІІ)-11
|
16/13
|
|
Карбонатна
кислота. Карбонати та гідрогенкарбонати. Якісна реакція на карбонат-іон Адсорбція. Принцип
роботи вогнегасника. Колообіг
неметалічних елементів у природі.
Лабораторнийдослід 8.
Визначення
карбонат-йонів
|
Розглянути склад і властивості карбонатної кислоти
і карбонатів, поширення карбонатів в природі та їх застосування. Розглянути
основні ланки колообігу Оксигену, Нітрогену та Карбону в природі
|
§12
|
17/14
|
|
Силікатна
кислота. Силікати. Поняття про будівельні матеріали. Застосування неметалів
та їх сполук. Лабораторний
дослід 9. Ознайомлення зі зразками природних силікатів
|
З'ясувати
хімічний склад найважливіших будівельних матеріалів.
|
§14-15
|
18/15
|
|
Практична робота№1
Добування
карбон(ІV) оксиду, взаємоперетворення карбонатів і гідрогенкар-бонатів
|
Навчити учнів експериментально здійснювати
реакції добування карбон(ІV) оксиду та взаємоперетворення карбонатів і
гідроген карбонатів
|
§13
|
19/16
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Неметалічні елементи та їх сполуки»
|
Систематизувати знання учнів з вивченої теми
|
§9-15
повт
|
20/18
|
|
Тематичне оцінювання№ 2 з теми «Неметалічні елементи та їх сполуки»
|
Визначити
рівень навчальних досягнень учнів з вивчених тем
|
§9-15
повт
|
Тема 2.
Металічні елементи та їх сполуки (12 год + 3 год резервного часу)
|
||||
21/1
|
|
Місце
металічних елементів у періодичній системі, особливості будови їх атомів.
Металічний зв'язок. Фізичні властивості металів
|
Поглибити знання учнів
про металічні елементи, пояснити утворення металічного зв'язку, металічної
кристалічної решітки. З'ясувати фізичні властивості металів
|
§16-17
|
22/2
|
|
Загальні
хімічні властивості металів.
Лабораторні
досліди 10
.Порівняння хімічної активності металів; 11.Взаємодія
металів із розчинами кислот
|
З'ясувати загальні
хімічні властивості металів
|
§18
|
23/3
|
|
Лужні
елементи. Натрій і Калій. Оксиди, гідроксиди, солі Натрію і Калію.
Застосування найважливіших сполук Натрію і Калію. Калійні добрива
|
Ознайомити учнів з лужними елементами. Розглянути
фізичні і хімічні властивості лужних металів, їх оксидів і гідроксидів,
з'ясувати їх біологічну роль
|
§19
|
24/4
|
|
Кальцій,
кальцій оксид і кальцій гідроксид. Солі кальцію
|
Ознайомити учнів з лужноземельними елементами.
З'ясувати фізичні та хімічні властивості лужноземельних металів, оксидів та
гідроксидів лужноземельних елементів, їх біологічну роль
|
§20(чІ)
|
25/5
|
|
Поняття
про твердість води (постійну, тимчасову) та способи її усунення.
Застосування найважливіших сполук Кальцію
|
Ознайомити учнів з поняттям
твердості води. Розглянути її види. З'ясувати шляхи її усунення
|
§20(чІІ)
|
26/6
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Металічні елементи та їх
сполуки»
|
Поглибити
знання учнів про лужні, лужноземельні метали. Закріпити вміння виконувати
вправи, розв'язувати задачі
|
§16-20повт
|
27/7
|
|
Тематичне оцінювання №3 з теми «Металічні елементи та їх сполуки»
|
Визначити рівень навчальних досягнень з вивчених
тем
|
§16-20
повт
|
28/8
|
|
Алюміній,
алюміній оксид і алюміній гідроксид, їх амфотерність. Застосування найважливіших.сполук Алюмінію
Лабораторний
дослід 13 Добування алюміній гідроксиду і
доведення його амфотерності
|
Ознайомити
учнів з фізичними і хімічними властивостями алюмінію. З'ясувати амфотерність
сполук Алюмінію: оксиду і гідроксиду; навчитись експериментально доводити
їх амфотерність
|
§21
|
29/9
|
|
Ферум,
ферум(ІІ) оксид і фе-рум(ІІІ) оксид та відповідні їм гідроксиди. Солі Феруму.
Застосування найважливіших сполук Феруму. Сполуки Феруму (11) і Феруму (III Лабораторний дослід 14. Добування ферум(ІІ)
гідроксиду та ферум(ІІІ) гідроксиду, взаємодія їх з кислотами
|
Ознайомити учнів з електронною
будовою атома Феруму, йонів Ре2+ і Ре3+. З'ясувати
фізичні і хімічні властивості заліза, ознайомити учнів з найважливішими
сполуками Феруму (II) і Феруму (III). Навчити учнів експериментально добувати
ферум(ІІ) гідроксид та фе-рум(Ш) гідроксид
|
§22
|
30/10
|
|
Металічні
елементи в природі. Загальні методи добування металів. Лабораторний дослід 12 Ознайомлення зі зразками
металічних руд
|
Розглянути найважливіші
металічні руди. З'ясувати загальні способи добування металів
|
§24
|
31/11
|
|
Поняття
про сплави. Виробництво чавуну і сталі. Короткі відомості з історії
розвитку чорної металургії в Україні
|
З'ясувати значення
металів і сплавів в житті людини
|
§25(чІ)
|
32/12
|
|
Корозія
металів, захист від корозії. Охорона навколишнього середовища під час
виробництва і використання металів / Семінарське заняття
|
Розглянути сутність
корозії, її види, шляхи захисту від корозії та питання охорони навколишнього
середовища, пов'язані з виробництвом і використанням металів
|
§25(чІІ)
|
33/13
|
|
Практична робота №2 Розв'язування експериментальних задач
|
Експериментальним
шляхом закріпити знання учнів про метали та сполуки металічних елементів
|
§23
|
34/14
|
|
Тематичне оцінювання №4 з теми «Металічні елементи та їх сполуки»
|
Визначити рівень навчальних
досягнень з вивчених тем
|
§21-25
повт
|
35/15
|
|
Повторення та систематизація вивченого матеріалу
|
|
§16-25
повт
|
Немає коментарів:
Дописати коментар