Календарне планування

Хімія   7 клас
( 1,5  год на тиждень, усього 52 год, з них 5 год – резервний час)
№ з/п
Дата
Тема уроку
Навчальна мета
ДЗ

Вступ (3  год)

1/1

Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі . Корот­кі відомості з історії хімії
Ознайомити учнів з міс­цем хімії серед інших природничих наук. Озна­йомити учнів з основними етапами становлення хімії
§1

2/2

Правила поведінки учнів у хімічно­му кабінеті. Ознайомлення з облад­нанням кабінету хімії та лаборатор­ним посудом.
Навчальний проект «Хімічні знання в різні епохи»
Ознайомити учнів із пра­вилами поведінки в хіміч­ному кабінеті, поводжен­ням з обладнанням та ла­бораторним посудом
§2-3

3/1

Практична робота №1
 Правила техні­ки безпеки під  час роботи в хіміч­ному кабінеті. Прийоми поводжен­ня з лабораторним посудом, штати­вом і нагрівальними приладами. Ви­вчення будови полум'я
Сформувати уміння кори­стуватися лабораторним посудом, штативом і на­грівальними приладами. Вивчити правила техніки безпеки. Вивчити структу­ру полум'я
§4

Тема 1. Початкові хімічні поняття (21 година+ 1 год резервного часу)

4/1

Фізичні тіла, матеріали, речовини     

 Ознайомити учнів з фізичними тілами, речовинами сформувати поняття «речовина»,  «тіло», «матеріал».
§5

5/2

Фізичні властивості речовин.
 Лабораторний дослід №1
 « Ознайомлення з фізичним  і  хімічними   властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків».
Ознайомити учнів з фізичними властивостями речовин, показати, що кожна речовина має властивості, навчити описувати і визначати речовини за властивостями,.
§6

6/3

 Як вивчають речовини. Спостереження і експеримент
  Ознайомити учнів з методами дослідження речовин
§7

7/4

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей
  
Ознайомити з основними способами розділення сумішей
§8

8/5

Практична робота № 2  Розділення неоднорідної суміші                                                                      
Закріпити знання про основні способи розділення сумішей, виробляти навички експериментальної роботи і уміння робити висновки
§9

9/6

Атоми. Молекули. Хімічні елементи, їхні назви і символи
Пригадати будову атома, його властивості, сформувати поняття про хімічний елемент, ознайомити із символами та назвами елементів
(20 хімічних елементів)
§10

10/7

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів
Ознайомити з поняттями «атомна одиниця маси та відносна атомна маса», навчити розрізняти ці поняття, сформувати навички порівнювати відносні атомні маси
§11

11/8

Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Структура періодичної системи
Ознайомити учнів з структурою періодичної системи та принципами розташування хімічних елементів у таблиці, навчити користуватися періодичною системою для знаходження інформації про елементи

§12






12/9

 Хімічні формули речовин
Сформувати уявлення про спосіб запису складу речовин, навчити складати, записувати і читати хімічні формули, виробляти навички аналізувати якісний та кількісний склад речовини за хімічною формулою
§13


13/10

Прості  і складні речовини.
Багатоманітність речовин.
Лабораторний  дослід №2 «Ознайомлення зі зразками  простих і складних речовин»                        
Ознайомити з поділом речовин на прості та складні,навчити їх розрізняти, показати відмінність між простими та складними речовинами, систематизувати знання про будову та багатоманітність речовин
§14

14/11

Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній  системі
Ознайомити з поділом речовин на метали та неметали,навчити визначати  металічні та неметалічні елементи за їх розміщенням в періодичній системі
§15

15/12

 Тематичне оцінювання №1  з теми «Початкові  хімічні поняття»
Визначити рівень навчальних досягнень учнів
§4-15

16/13

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою
Сформувати поняття про відносну молекулярну масу, навчити обчислювати відносну молекулярну масу
§16

17/14

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів
Сформувати поняття про валентність елементів,  навчити складати формули сполук за валентністю
§17

18/15

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.  Зв’язок між розміщенням  елемента у періодичній системі та його валентністю
Виробляти вміння визначати валентності хімічних елементів за формулами сполук, навчити визначати можливі валентності елементів за періодичною системою
§18

19/16

Обчислення відносної  молекулярної маси речовини за її формулою
Закріпити і узагальнити знання учнів про відносну молекулярну масу
§16


20/17

Масова частка елемента у складній речовині
Сформувати поняття про масову частку  елемента в складній речовині, навчити розраховувати масову частку елемента та  масу речовини за масовою часткою елемента
§16

21/18

Обчислення масової частки елемента в складній речовині
Узагальнити та систематизувати знання учнів про масову частку елемента, розвивати навички розв’язування задач з використанням   масової частки елемента в складній речовині
§16

22/19

 Фізичні та хімічні явища Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин
 Лабораторний дослід №3 «Проведення хімічних реакцій»
Сформувати поняття про фізичні та хімічні явища, їх відмінності, розглянути зовнішні ознаки,що супроводжують хімічні реакції, розглянути хімічні властивості речовин
§ 19


23/20

Практична робота №3
 « Дослідження фізичних і хімічних явищ»
Закріпити знання про фізичні та хімічні явища, виробляти навички експериментальної  роботи з лабораторним обладнанням та хімічними речовинами і уміння записувати результати спостережень, робити висновки
§20

24/21

Узагальнення та систематизація знань теми «Початкові  хімічні поняття»
 Навчальні проекти
(за вибором):
2. Хімічні явища в природному довкіллі
3. Хімічні явища в побуті
4. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах
5. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості
Повторити та узагальнити  знання учнів про основні початкові поняття
§16-20 (повт)

25/22

Тематичне оцінювання №2 з теми «Початкові хімічні поняття»
Визначити рівень навчаль­них досягнень учнів з вивченої теми
§16-20 (повт)

Тема 2. Кисень(13 год+ 1 год резервного часу)

26/1

Повітря, його склад

Ознайомити учнів зі складом повітря, його властивостями
§21

27/2

Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню
Закріпити знання про хімічний елемент та прості речовини, ознайомити з поширеністю Оксигену в природі, розглянути склад молекули  та властивості кисню, його поширення в природі
§22

28/3

Закон збереження маси  речовини під час хімічних реакцій
Сформулювати закон збереження маси речовини у хімічних  реакціях, ознайомити з роботами А. Лавуазьє та М.Ломоносова, пояснити значення закону збереження маси в хімії
§23

29/4

Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння
Пояснити схему хімічної реакції, її суть, сформувати поняття про хімічні рівняння, пояснити правила складання рівнянь, виробляти вміння розставляти коефіцієнти у рівняннях хімічних реакцій
§24

30/5

Добування кисню в  лабораторії та промисловості.  Реакція розкладу.  Поняття  про каталізатор. Способи збирання кисню.  Доведення  наявності  кисню
Розглянути способи добування кисню в промисловості та лабораторії, ознайомити з реакцією розкладу, сформувати поняття про каталізатор
§25

31/6

Практична робота № 4  Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності
Виробляти навички добування кисню лабораторними методами, розпізнавання його, збирання його, продовжувати формувати навички практичної роботи
§26

32/7

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення
Ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню на прикладі його   взаємодії з простими речовинами, закріпити навички складання хімічних рівнянь, розширити знання про хімічні реакції, сформувати уявлення про реакції сполучення
§27

33/8

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози)
Ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню – взаємодією зі складними речовинами; розвивати вміння аналізувати результати хімічних реакцій.                                                                                                                      
§27


34/9

Поняття про оксиди, окиснення(горіння, повільне окиснення, дихання)
Дати поняття про окиснення та горіння, порівняти процеси горіння, повільного окиснення, дихання, розширити уявлення про оксиди як продукти горіння, пояснити умови виникнення та припинення горіння, поглибити знання про склад складних речовин на
§28

35/10

Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин
Сформувати уявлення про умови виникнення та припинення горіння, ознайомити з маркуванням небезпечних речовин

§28

36/11

Колообіг   Оксигену  в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.
Розширити і поглибити знання учнів про Оксиген як хімічний елемент та кисень, як просту речовину; розглянути колообіг Оксисену в природі; з'ясувати основні галузі, що використовують кисень
§29

37/12

Навчальні проекти
 (за вибором):
6. Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її
7. Дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять
Ознайомлення учнів з проблеми забруднення повітря та шляхи розв’язування її,
дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять
§30

38/13

Узагальнення та систематизація знань з теми « Кисень»
Повторити, узагальнити та систематизувати знання про прості речовини на прикладі кисню
§21-30
39/14

Тематичне оцінювання №3 з теми «Кисень»
Визначити рівень навчальних досягнень учнів
§21-30
Тема3  Вода ( 10год +3 год резервного часу)
40/1

Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості
Розглянути будову молекули води,фізичні властивості води її поширення у природі
§31
41/2

Вода – розчинник. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини
Узагальнити поняття про роль води як розчинника, ознайомити з значенням води та розчинів у природі та житті людини
§31
42/3

Розчин і його компоненти: розчинник,  розчинена речовина
Сформувати уявленняпро розчинник і розчинену речовину, сформувати поняття про розчини
§32
43/4

 Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину.
 Лабораторний дослід №4 «Виготовлення водних  розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин»                          
Ознайомити учнів з кількісним складом розчину, сформувати, вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини та масу речовини за масовою часткою, масу води для приготування розчину
§33
44/5

Взаємодія води з оксидами та простими речовинами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори. Лабораторний дослід №5  «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами»                          
Розглянути взаємодію води з оксидами та простими речовинами, ознайомити з індикаторами
§36
45/6

Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.
Ознайомити учнів з кислотними дощами, розглянути проблему забруднень навколишнього середовища
§37
46/7

Розв’язування розрахункових задач
Закріпити вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини і масу речовини в розчині
§34
47/8

Розв’язування розрахункових задач
Закріпити вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини і масу речовини в розчині
§34
48/9

Навчальні проекти
 (за вибором):
8. Проблема збереження чистоти водойм
9.Дослідження якості води з різних джерел
10.Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
11. Способи очищення води в побуті
Дослідити  проблему збереження чистоти водойм,
 якість води з різних джерел,фізичні і хімічні властивостей води, способи очищення води в побуті
§37
49/10

Узагальнення й систематизація знань з теми «Вода»
Повторити, узагальнити та систематизувати знання з теми: «Вода»
§31-37
50/11

Тематичне оцінювання №4 з теми «Вода»
Визначити рівень навчаль­них досягнень учнів з вивченої теми
§31-37
51/12

Екскурсія. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств.


Розглянути основні економіч­ні проблеми сучасності, вплив хімічних виробництв на довкілля

52/13

Екскурсія. Пожежне депо. Водоочисна станція.


Розглянути основні економіч­ні проблеми сучасності, вплив хімічних виробництв на довкілля













































                                      Хімія 8 клас
(2 год на тиждень, усього 70 год, з них 10 год — резервний час)

Дата
Тема уроку
Навчальна  мета
ДЗ
Повторення основних питань  курсу хімії 7 клас (3 год)
1/1

Первинний інструктаж з правил техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії.
Хімічний елемент, речовина.Хімічна формула.
Повторити хімічні поняття:«речовина», «атом», «молекула», «йон», «хімічний елемент», «відносна атомна й молекулярна маси», «прості та складні речовини», «хімічна  формула»,
§1
2/2

Фізичні й хімічні явища.Рівняння хімічних реакцій.
Повторити вивчені відомості про фізичні й хімічні явища.  Удосконалювати навички складання хімічних формул і рівнянь.
§2
3/3

Поняття про розчини.. Масова частка розчиненої речовини.

Повторити розв’язування задач за хімічною формулою
§3
 Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва( 14 год + 3 год резерв часу).
4/1

Історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
Формувати поняття «система» як цілого, що складається із взаємозв’язаних і взаємозалежних частин. Поглибити базові знання про класифікацію хімічних елементів
§4
5/2

Поняття про лужні метали
Сформувати уявлення про природні групи елементів на прикладі лужних металів
§5
6/3

Поняття про галогени та інертні гази
Продовжити формування уяв­лення про природні групи елементів на прикладі галоге­нів та інертних газів
§6
7/4

Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва
Формувати поняття «класифікації хімічних елементів» на основі характеристик про зміну властивостей елементів залежно від їх атомних мас, пояснювати роль закону періодичності в природі. Розкрити значення періодичного закону як основи для створення таблиць
§7
8/5

Структура періодичної системи.
Поглибити знання про структуру періодичної системи, малі і великі періоди, головні й побічні групи. Пояснити зміну властивостей металічних і неметалічних елементів у головних підгрупах
§8
9/6

Будова атома: ядро й електронна оболонка. Склад атомних ядер (протони, нейтрони). Протонне число. Нуклонне число
Формувати поняття «будова атома», розкрити фізичний зміст періодичного закону. Навчити учнів характеризувати будову атомів хімічних елементів.
§9
10/7

Нуклід Ізотопи (стабільні та радіоактивні). Сучасне формування періодичного закону
Формувати поняття про нукліди, ізотопи. Поглибити знання про хімічний елемент, відносну атомну масу. Дати початкові уявлення про ядерні реакції та штучне перетворення хімічнихелементів. Ознайомити із сучасним визначенням періодичного закону
§10
11/8

Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі.Енергетичні рівні.
Ознайомити учнів із рухом електронів в атомі, з поняттям
 « орбіталь », «спін», формами орбіта лей , орієнтацією орбіта лі в просторі. Пояснити закономірності будови 2-го і 3-го енергетичних рівнів.
§11
12/9

Поняття про енергетичні піідрівні.Радіус атома.
Формувати вміння в учнів складати схеми  електронних оболонок атомів хімічних елементів
№1-20.
§12
13/10

Послідовність заповнення електронами енергетичних
Рівнів  і підрівнів. Електронні формули атомів
Навчити писати електронніформули атомів хімічних елементів
№1-20
§13
14/11

Графічні електронні формули атомів хімічних елементів
Навчити писати графічно-електронні формули атомів
§14
15/12

Виконання вправ, розв'язування задач
Навчити учнів розв'язувати задачі з використанням періодичної системи

16/13

Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома
Поглибити знання про структуру періодичної системи, малі і великі періоди, головні й побічні групи. Пояснити зміну властивостей металічних і неметалічних елементів у головних підгрупах
§15
17/14

Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома.
Сформувати вміння характе­ризувати елементи малих періодів за їх положенням у періодичній системі
§16
18/15

Значення періодичного закону.
Навчальні проекти
1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.
2. Форми періодичної системи хімічних елементів
Пояснити суть відкриття періодичного закону як фундаменту для природної класифікації хімічних елементів та його значення для розвитку хімії як науки
§17
19/16

Узагальнення знань з теми: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
Перевірити знання з теми, навички розв’язування задач на основі хімічної формули та рівняння реакції
§4-17
20/17

Контроль знань з теми: ««Періодичний закон і періодична система хімічних елементів»»
Здійснити контроль рівня знань, умінь  і навичок з теми
§4-17

Тема 2. Тема 2. Хімічний зв'язок і будова речовини (9 год +3 резерв.часу)


21/1

Природа хімічного зв’язку..
Формувати знання про причини виникнення зв’язку між атомами, йонами у простих і складних сполуках
§18
22/2

Електронегативність елементів
Сформувати поняття «електронегативність
§18
23/3

Ковалентний зв'язок, його утворення
Пояснити причину виникнення зв’язку між атомами в молекулах простих і складних речовин, утворених неметалічними елементами.
§19
24/4

Полярний і неполярний ковалентний зв'язок.
Сформувати поняття «полярність зв’язку».
§19
25/5

Йони. Йонний зв'язок, його утворення
На основі аналізу будови атомів металічних елементів показати механізм утворення йонів, на основі знань про існування в природі йонного типу зв’язку
§20
26/6

Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток Лабораторні досліди 1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови
Формувати вміння та навички учнів характеризувати властивості речовини залежно від кристалічної будови, використовуючи знання про типи хімічного зв’язку Лабораторний дослід №1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярнї та йонної будови
§22
27/7

Хімічний зв'язок і будова речовин
Навчальні проекти
3. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток
Узагальнити тереотичні знання з теми; розвивати навички користування періодичною системою
§21
28/8

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки.
Сформувати поняття про ступінь окиснення..
§22
29/9

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки
Формувати вміння визначати ступінь окиснення елементів у складних речовинах
§22
30/10

Складання формули сполуки за відомими степенями окиснення атомів елементів.
Формувати вміння складання формули сполуки за відомими степенями окиснення атомів елементів, розвивати вміння та навички ступенів окиснення атомів елементів у сполуках за їх формулами, складати бінарні формули.
§22
31/11

Узагальнення знань з теми: «Хімічний зв'язок і будова речовини
Узагальнити та систематизувати знання учнів за основними питаннями теми.
§18-22
32/12

Контроль знань з теми: «Хімічний зв'язок і будова речовини»
Здійснити контроль рівня знань, умінь  і навичок з теми
§18-22
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами(9 год+ 2 год резервного часу )
33/1

Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речо­вини. Число Авогадро
Сформувати уявлення про кі­лькість речовини, моль, число Авогадро. Навчити обчислю­вати число молекул (атомів) у певній кількості речовини
§24
34/2

Виконання вправ, розв'язування задач

Навчити учнів розв'язувати задачі з використанням по­нять кількості речовини
§24
35/3

Молярна маса.

Сформувати уявлення про молярну масу
§25
36/4

Обчислення молярної маси, маси і кількості речовини за хімічною формулою
Навчити обчи­слювати молярну масу, масу і кількість речовини за хіміч­ною формулою
§25
37/5

Виконання вправ, розв'язування задач
Навчити обчи­слювати молярну масу, масу і кількість речовини за хіміч­ною формулою
§24-25
38/6

Молярний об'єм газів. Обчислен­ня об'єму газу за нормальних умов
З'ясувати зміст поняття моля­рного об'єму газу. Показати взаємозв'язок між фізичними величинами (кіль­кістю речовини, масою, об'ємом, молярною масою, молярним об'ємом
§26
39/7

Відносна густина газів
Навчити розв’язувати задачі з використанням цього поняття
§27
40/8

Виконання вправ, розв'язування задач
Навчити розв’язувати задачі з використанням відносної  густини газів
§26-27
41/9

Взаємозвязок між фізичними величинами.
Навчити встановлювати взаємозвязок між фізичними величинами
§28
42/10

Узагальнення знань з теми
Узагальнити та систематизувати знання учнів за основними питаннями теми
§29
43/11

Контроль знань з теми: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»
Здійснити контроль рівня знань, умінь  і навичок з теми
§24-30

Тема 4 Основні класи неорганічних сполук(25 год+ 2год резервного часу)

44/1

Основні класи неорганічних сполук
Ознайомити  зі складом основних класів неорганічних сполук
§30
45/2

Оксиди, їх склад та назви , класифікація. Фізичні властиаості оксидів
Ознайомити  зі складом оксидів. Навчити називати оксиди за сучасною науковою українською номенклатурою. Ознайомити з фі­зичними властивостями оксидів
§30
46/3

Основи, їх склад, назви та класи­фікація Фізичні властиаості основ
Ознайомити зі складом ос­нов. Навчити називати осно­ви за сучасною науковою українською номенклатурою Ознайомити з фі­зичними властивостями основ
§31
47/4

Кислоти, їх склад, назви та кла­сифікація. Фізичні властиаості кислот
Ознайомити зі складом кислот. Навчити називати кислоти  за сучасною науковою українською номенклатурою Ознайомити з фі­зичними властивостями кислот
§32
48/5

Ряд активності металів. Здатність металів витискувати водень із кислот
Сформу­вати поняття про ряд актив­ності металів


§33
49/6

Солі (середні), їх склад і назви. Фізичні властиаості солей
Ознайомити учнів зі складом середніх солей. Навчити називати солі та складати формули солей за валентність Ознайомити з фі­зичними властивостями солей
§34
50/7

Хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою.Дія на індикатори утворених продуктів Лабораторні досліди 2. Дія водних розчинів лугів на індикатори
Лабораторний досліди 3. Дія водних розчинів кислот на індикатори
Ознайомити з та хімічними влас­тивостями оксидів - взаємодія з водою
§35
51/8

Хімічні властивості оксидів: взаємодія з кис­лотами, лугами, іншими оксида­ми
Ознайомити з загальними хімічними влас­тивостями оксидів
§36
52/9

Розрахунки за хімічними рівнян­нями маси, об'єму, кількості ре­човини реагентів та продуктів
Сформувати уміння проводи­ти розрахунки за хімічними рівняннями
§37
53/10

Розрахунки за хімічними рівнян­нями маси, об'єму, кількості ре­човини реагентів та продуктів
Сформувати уміння проводи­ти розрахунки за хімічними рівняннями
§37
54/11

Узагальнення знань з теми
Узагальнити та систематизувати знання учнів за основними питаннями теми
§30-37
55/12

Контроль знань з теми4 Основні класи неорганічних сполук
Здійснити контроль рівня знань, умінь  і навичок з теми
§30-37
56/13

 Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації.
 Лабораторні досліди 4 Взаємодія лугів з кислотами в розчині
З'ясувати та хімічні властивості оснлугів. Сформувати поняття про реа­кцію нейтралізації.
§38
57/14

Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання
З'ясувати та хімічні властивості основ
§38
58/15

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні
Сформувати поняття амфоте­рності на прикладі амфотер­них гідроксидів. Розвинути вміння складати рівняння реа­кцій за участі основ і кислот
§39
59/16

Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами, оксидами . Ряд активності металів
 Лабораторний дослід 5. Взаємодія хлоридної кислоти  з металами

З'ясувати хімічні властивості кислот. Сформу­вати поняття про ряд актив­ності металів, реакції замі­щення й обміну
§40
60/17

Хімічні властивості кислот: взаємодія з   основами, солями.
З'ясувати хімічні властивості кислот. Сформу­вати поняття про реакції обміну
§40
61/18

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями Лабораторні 6-8:
6) Взаємодія металів із солями у водному розчині
7)Взаємодія солей з лугами ву водному розчині
8) Реакція обміну між солями в розчині
З'ясувати  хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями
§41
62/19

Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей
З'ясувати основні способи добування оксидів, кислот, основ і солей
§42
63/20

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

Показати генетичний зв'язок між оксидами, кислотами, основами та солями
§43
64/21

Практична робота 1. Дослі­дження властивостей основних класів неорганічних сполук
Сформувати вміння поводи­тись із кислотами та лугами, розпізнавати дослідним шляхом кислоти й луги
§44
65/22

Практична робота 2. Розв'язування експерименталь­них задач
Сформувати вміння учнів розв'язувати експеримента­льні задачі
§45
66/23

Залежність властивостей елементів і їх сполук від електронної будови атомів
 Покаазати залежність властивостей елементів і їх сполук від електронної будови атомів
§46
67/24

Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей
Навчальні проекти
4.Сполуки основних класів у будівництві й побуті.
5. Хімічний склад і використання мінералів.
6. Вирощування кристалів солей.
7. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.

 Зясувати поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середгіх солей
§47-48
68/25

Узагальнення знань з теми
Узагальнити та систематизувати знання учнів за основними питаннями теми
§49
69/26

Контроль знань з теми4 Основні класи неорганічних сполук
Здійснити контроль рівня знань, умінь  і навичок з теми
§38-49
70/27

Екскурсія на підприємство з виробництва олії










Хімія 9 клас

(2 год на тиждень, усього 70 год, з них 10 год -  резервний час)
Дата
Тема уроку
Навчальна мета
ДЗ
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу (2 год)
1/1

Склад і властивості основних класів неорганічних сполук
Повторити склад і властиво­сті кислот, основ, оксидів та солей
§1
2/2

Хімічний зв'язок і будова речо­вин
Узагальнити знання учнів про хімічний зв'язок і будо­ву речовин. Повторити по­няття ступінь окиснення
§2
Тема 1. Розчини (15 год)
3/1

Поняття про розчини. Розчин і його компоненти. Значення розчинів у природі та житті людини
Ознайомити учнів з понят­тям розчину. Пояснити осо­бливості розчинення речо­вин у воді і дати поняття про водневий зв'язок. З'ясувати сутність поняття розчин­ність. Ознайомити учнів з чинниками, які впливають на розчинність речовин
§3
4/2

Поняття про дисперсні системи
Ознайомити учнів з понят­тям дисперсної системи та класифікацією дисперсних систем
§4
5/3

Теплові ефекти, що супрово­джують розчинення речовин. Фізико-хімічна суть процесу ро­зчинення.
Поняття про кристалогідрати
Сформувати поняття про кристалогідрати. Продемон­струвати теплові явища, що супроводжують процес роз­чинення

§5
6/4

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речо­вини. Виготовлення розчинів
Сформувати уявлення про ма­сову частку розчиненої речо­вини. Навчити учнів виготов­ляти розчин з певною масо­вою/ часткою розчиненої ре­човини
§6
7/5

Практична робота 1. Приготуван­ня розчину солі з певною масо­вою часткою розчиненої речови­ни
Навчити учнів робити необ­хідні обчислення, зважувати речовини та виготовляти роз­чин з певною масовою част­кою розчиненої речовини
§8
8/6

Розв'язування задач на обчислю­вання масової частки і маси роз­чиненої речовини в розчині
Навчити учнів розв'язувати задачі з використанням по­няття масової частки розчи­неної речовини
§7
9/7

Тематичне оцінювання№1 з теми «Розчини»


10/8

Електролітична дисоціація. Електроліти і неелектроліти
Пояснити суть процесу елек­тролітичної дисоціації, навчи­ти встановлювати відмінність між електролітами і неелект-ролітами
§9
11/9

Електролітична дисоціація кис­лот, основ, солей у водних розчи­нах. Ступінь дисоціації, сильні і слабкі електроліти
Лабораторний дослід1.
Виявлення йонівГідрогену та гідроксид -іонів в розчині
Навчити складати рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот і солей. Сфор­мувати поняття про ступінь - дисоціації, сильні та слабкі електроліти
§10
12/10

Розв'язування задач на обчислення, пов'язанні з поняттям ступінь дисоціації
Сформувати уміння виявити йони Н+ і ОН" в розчині. Поглибити вміння учнів обчислювати масову частку розчиненої речовини в роз­чині
§9-10 повт
13/11

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонні рівняння.
Лабораторні досліди.2-4
2)Реакції обміну в розчинах еле­ктролітів з випаданням осаду;
3)Реакції обміну в розчинах еле­ктролітів з виділенням газу;
4) Реакції обміну в розчинах еле­ктролітів з утворенням води
Навчити учнів складати рів­няння реакції обміну в пов­ній та скороченій йонній формах, аналізувати резуль­тати спостереження
§11
14/12

Практична робот 2.
Реакції йонного обміну в розчинах електро­літів
Закріпити знання про реакції йонного обміну шляхом про­ведення хімічного експериме­нту. Перевірити вміння скла­дати йонні рівняння
§12
15/13

Практична робота 3. Розв'язуван­ня експериментальних задач
Сформувати практичні уміння учнів у процесі розв'язування експериментальних задач
§13
16/14

Узагальнення та систематизація знань з вивченої теми
Узагальнити та систематизу­вати знання учнів з вивченої теми, підготувати учнів до контрольної роботи
§3-13 повт
17/15

Тематичне оцінювання №2 з теми «Розчини»
Перевірити знання учнів з те­ми «Розчини»
§3-13 повт
Тема2. Хімічні реакції (9 год +2 год резервного часу)
18/1

Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів. Реакції сполучення, розкладу, за­міщення, обміну
Навчити учнів розрізняти реакції сполучення, заміщен­ня, обміну, розкладу

§14
19/2

Оборотні і необоротні реакції
Сформувати поняття про обо­ротні і необоротні реакції
§15
20/3

Окисно-відновні реакції, їхнє значення. Складання рівнянь окисно-відновних реакцій, добір коефіцієнтів
Дати уявлення про окисно-відновні реакції, процеси окиснення, відновлення, окисни­ки, відновники. Навчити складати рівняння окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу
§16
21/4

Практичне заняття. Виконання вправ
Сформувати вміння складати рівняння окисно-відновних реакцій методом електронно­го балансу
§14-16 повт
22/5

Тепловий ефект реакції. Екзотер­мічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння
Розкрити зміст теплового ефекту, сформувати поняття про екзотермічні та ендотер­мічні реакції.
§17
23/6

Розв’язування задач і вправ
Навчити склада­ти термохімічні рівняння

24/7

Швидкість хімічної реакції, зале­жність швидкості реакції від різ­них чинників.
Лабораторний дослід 5.
Вплив площі поверхні конта­кту реагентів, концентрації та те­мператури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою

Дати уявлення про швидкість хімічної реакції. Продемонструвати вплив різ­них чинників на швидкість хімічної реакції

§18



25/8

Практичне заняття.
Виконання вправ, розв'язування задач
Закріпити вміння учнів роз­різняти реакції сполучення, заміщення, обміну, розкладу, окисно-відновні реакції та реакції без зміни ступеня окиснення
§17-18 повт
26/9

Практичне заняття. Виконання вправ, розв'язання задач
Поглибити вміння учнів складати окисно-відновні реакції, характеризувати процеси
окиснення та відновлення
§17-18 повт
27/10

Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Хімічні реакції»
Систематизувати знання учнів з вивченої теми, підготувати їх до контрольної роботи
§17-18 повт
28/11

Тематичне оцінювання №3 з теми «Хімічні реакції»
Визначити рівень навчаль­них досягнень учнів за те­мою «Хімічні реакції»
§17-18 повт
. Найважливіші органічні сполуки (30 год +7 год резервного часу)
29/1

Органічні сполуки. Спільні і відмінні ознаки органі­чних і неорганічних сполук. Електронна будова сполук
Ознайомити учнів з різномані­тністю органічних сполук, елементами-органогенами, спіль­ними та відмінними ознаками органічних і неорганічних спо­лук. Розкрити предмет вивчен­ня органічних хімії
§19-20
30/2

Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули метану, поширення в природі
Розглянути склад, будову, структурну та електронну
формули, поширення метану у природі
§21
31/3

Гомологи метану. Молекулярні та структурні формули. Моделі молекул. Значення мо­делювання в хімії..
Лабораторний дослід 6. Виготов­лення моделей молекул вуглево­дів
Ознайомити учнів із загаль­ною формулою, структур­ними й електронними фор­мулами, назвами і фізични­ми властивостями гомологів метану. Навчити виготовля­ти  моделі молекул вуглево­дів, показати значення: моде­лювання в хімії
§21
32/4

Хімічні властивості метану
Розглянути хімічні власти­вості метану, навчити писа­ти рівняння хімічних реак­цій, використовувати їх для розв'язування розрахунко­вих задач
§21



33/5

Практичне заняття. Розв'язання вправ, задач
Поглибити уміння і навички у виконанні вправ і розв'язуванні задач
§19-21 повт
34/6

Відношення об'ємів газів у хіміч­них реакціях
Навчити учнів проводити об­числення пов'язані з викорис­танням об'ємних відношень газів за хімічними реакціями
§24
35/7

Етилен . Молекулярна, електронна і структурна формули, фізичні властивості
Ознайомити учнів з етиленом , його формулами (молекулярною, електрон­ною і структурною), з'ясу­вати  фізичні властивості
§22
36/8

Хімічні властивості етилену . Застосування етилену
З'ясувати хімічні властивості етилену . Ознайомити учнів з галузями його застосування
§22
37/9

Ацетилен. Молекулярна, електронна і структурна формули, фізичні властивості
Ознайомити учнів з ацетиленом , його формулами (молекулярною, електрон­ною і структурною), з'ясу­вати  фізичні властивості

38/10

Хімічні властивості ацетилену. Застосування вугле­водів
З'ясувати хімічні властивості ацетилену. Ознайомити учнів з галузями його застосування
§23
39/11

Поняття про полімери на прикла­ді поліетилену, застосування по­ліетилену. Лабораторний дослід 7. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену
Сформувати поняття поліме­ру, реакції полімеризації Ознайомити учнів з галузями застосування поліетилену
§24
40/12

Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Найважливіші органічні сполуки»
Поглибити вміння практично використовувати теоретичні знання для розв'язання задач і виконання вправ, підготувати учнів до контрольної роботи
§19-24 повт
41/13

Тематичне оцінювання №4 з теми «Найважливіші органічні сполуки»
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з підтеми «Вуглеводні»
§19-24 повт
42/14

Метанол, етанол, гліцерол, їхні молекулярні, електронні та стру­ктурні формули. Фізичні власти­вості, функціональна гідроксильна група
З'ясувати склад та будову ме­танолу, етанолу та гліцеролу, їх фізичні властивості. Озна­йомити учнів з поняттям фун­кціональної групи
§26
43/15

Хімічні властивості спиртів: пов­не окиснення, взаємодія з натрі­єм.
Лабораторний дослід 8 .Дослі­ди з гліцерином: розчинність у воді, взаємодія з купрум(ІІ) гід­роксидом
Розглянути хімічні властивос­ті спиртів. Визначити вплив функціональної групи спиртів на їхні хімічні властивості. Дослідити шлях виявлення гліцеролу
§27




44/16

Застосування метанолу, етанолу і гліцеролу. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини
Розкрити шкідливий вплив спиртів на організм людини. Ознайомити учнів із застосу­ванням метанолу й етанолу
§27
45/17

Практичне заняття. Розв'язування вправ, задач
Поглибити знання учнів про спирти, сформувати уміння використовувати теоретичний матеріал для розв'язування задач і вправ
§26-27 повт
46/18

Оцтова кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Функціональна кар­боксильна група
З'ясувати склад та будову оц­тової кислоти, її фізичні влас­тивості. Ознайомити учнів з функціональною групою кар­бонових кислот
§28(чІ)
47/19

Хімічні властивості оцтової кис­лоти: електролітична дисоціація, взаємодія з індикаторами, мета­лами, лугами, солями, спиртами. Застосування оцтової кислоти.
 Лабораторні досліди 9-10.
9)Дія оцтової кислоти на індика­тори;
10) Взаємодія оцтової кислоти з металами, лугами, солями
Розглянути електролітичну дисоціацію оцтової кислоти, взаємодію з металами, луга­ми, солями та спиртами. Навчити учнів складати від­повідні рівняння реакції. Ознайомити учнів із застосу­ванням оцтової кислоти. Вивчити дослідний шлях ви­явлення оцтової кислоти
§28(чІІ)
48/20

Практична робота 4. Властивості оцтової кислоти
Експериментальним шляхом поглибити знання учнів про хімічні властивості оцтової кислоти, її виявлення
§29
49/21

Поняття про вищі (насичені й ненасичені) карбонові кислоти
Розглянути склад вищих на­сичених і ненасичених карбо­нових кислот
§30(чІ)
50/22

Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз і гідрування жирів. Жири у природі, біологічна роль жирів
Розглядати склад, властивості, біологічну роль жирів, поши­рення їх в природі. Навчити складати рівняння реакції гід­рування і гідролізу жирів
§30(чІІ)
51/23

Практичне заняття. Виконання вправ. Розв'язання задач
Поглибити уміння розв'язу­вати задачі і вправи, закрі­пити знання учнів про оцто­ву кислоту, жири та вищі ка­рбонові кислоти
§26-30 повт
52/24

Тематичне оцінювання № 5  з теми «Найважливіші органічні сполуки»
Визначити рівень навчальних досягнень з підтеми «Оксигеновмісні органічні сполуки»
§26-30 повт
53/25

Вуглеводи: глюкоза, сахароза,
крохмаль, целюлоза. Молекуляр­ні формули. їх фізичні властивос­ті, поширення в природі. Загальна схема виробництва цукру
З'ясувати класифікацію вуг­леводів та розглянути склад, фізичні властивості глюкози, сахарози. Розглянути схему виробництва цукру. Вивчити дослідний шлях виявлення глюкози
§31
54/26

Хімічні властивості вуглеводів.
 Лабораторні досліди11-13
11)Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом;
12) Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клей­стеру);
13) Взаємодія крохмалю з йодом
Розглянути хімічні власти­вості. Ознайомити учнів з хімічними властивостями глюкози, сахарози та крох­малю. З'ясувати дослідний шлях виявлення крохмалю, глюкози
§32(чІ)
55/27

Практичне заняття. Виконання задач і вправ
В процесі розв'язування задач та виконання вправ поглибити знання учнів про вуглеводи
§31-32 повт
56/28

Біологічна роль і застосування вуглеводів
Розглянути значення вуглево­дів, їх біологічну роль
§32(чІІ)
57/29

Амінооцтова кислота, її молеку­лярна та структурна формули, фізичні і хімічні властивості
Ознайомити учнів з будовою амінооцтової кислоти, її фізи­чними і хімічними властивос­тями. З'ясувати амфотерні властивості амінокислоти, зда­тність до утворення пептидів
§33(чІ)
58/30

Білки: склад і будова. Властивос­ті білків: гідроліз, денатурація, кольорові реакції.
Розглянути склад, будову біл­ків. Ознайомити учнів з влас­тивостями білків та шляхами експериментального виявлен­ня білків
§33(чІІ)
59/31

 Біологічна роль амінокислот і білків.
 Лабо­раторний дослід14. Кольорові реак­ції
Ознайомити учнів з біологічною  роллю амінокислот і білків
§33(чІІ)
60/32

Нуклеїнові кислоти: склад і будова. Біологічна роль нуклеї­нових кислот і білків
Розглянути у загальному ви­гляді склад і будову нуклеї­нових кислот. Ознайомити учнів із значенням нуклеїно­вих кислот для функціону­вання живих організмів
§35




61/33

Семінарське заняття. Природні й синтетичні органічні сполуки. Значення продуктів органічної хімії
Обговорити значення найваж­ливіших природних і синте­тичних органічних сполук
§35
62/34

Практичне заняття. Виконання вправ. Розв'язування задач
Поглибити вміння практично використовувати теоретичні знання для розв'язування за­дач та виконання вправ
§33-34 повт
63/35

Практична робота №5 Розв'язування експериментальних задач
Перевірити вміння учнів екс­периментально визнавати ви­вчені органічні речовини
§34
64/36

Узагальнення  і систематизація  знань з теми
Поглибити вміння практично використовувати теоретичні знання для розв'язання задач і виконання вправ, підготувати учнів до контрольної роботи
§31-35 повт
65/37

Тематичне оцінювання №6  з теми «Найважливіші органічні сполуки»
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з тем «Вугле­води», «Амінооцтова кисло­та», «Білки», «Нуклеїнові кислоти»
§31-35 повт
Тема 4. Узагальнення знань з хімії (4 год + 1 год резервного часу)
66/1

Місце хімії серед наук про при­роду. Роль хімічних знань у пі­знанні природи
Поглибити знання учнів про роль хімічних знань у пізнан­ні природи. Пояснити значен­ня для розуміння наукової ка­ртини світу
§36(чІ)
67/2

Значення хімічних процесів у природі
Ознайомити учнів із значен­ням хімічних процесів, які ві­дбуваються в природі
§36(чІІ)
68/3

Роль хімії в житті суспільства
Поглибити знання учнів про роль хімії у народному госпо­дарстві
§37(чІ)
69/4

Вплив хімічних сполук на до­вкілля
Розглянути основні економіч­ні проблеми сучасності, вплив хімічних виробництв на довкілля
§37(чІІ)
70/5

Екскурсія на підприємство з виробництва олії
Розглянути вплив хімічних виробництв на довкілля
§36-37 повт



Хімія 10 клас Академічний рівень
(1 год на тиждень, усього -35 год, з них 5 год – резервний час)
№ з/п
Дата
Тема уроку
Навчальна мета
ДЗ
Повторення основних питань курсу хімії основної школи( 3 год)
1/1

Періодичний закон і періодична система елементів Д. І. Менделєєва у світлі уявлень про будову атома. Хімічний зв'язок
Повторити будову атома, Пе­ріодичний закон і періодичну систему хімічних елементів Д. І. Менделєєва та хімічні зв'язки
§2
2/2

Найважливіші класи неорганіч­них сполук
Повторити основні класи не­органічних сполук, хімічні властивості оксидів, основ, кислот і солей
§1
3/3

Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук Лабораторний дослід 1 Визначення йонів H+ і ОН -
Повторити генетичні зв'язки між класами неорганічних сполук
§1-2
Тема І. Неметалічні елементи та їх сполуки (15год+2 год резервного часу)
4/1

Місце неметалічних елементів у періодичній системі, особливос­ті будови атомів. Поширення в природі. Фізичні властивості неметалів. Алотропія. Значення озонового шару для життя орга­нізмів на Землі
Поглибити знання учнів про неметалічні елементи та прості речовини — немета­ли. З'ясувати сутність явища алотропії. Ознайомити учнів з поширенням в природі та основними фізичними влас­тивостями кисню та озону; азоту, алмазу та графіту; си­ліцію та галогенів
§3-4
5/2

Загальні хімічні властивості не­металів: взаємодія з киснем, во­днем, металами
Ознайомлення учнів з хіміч­ними властивостями сірки, вуглецю, азоту, фосфору та силіцію
§5
6/3

Розв'язування задач на обчис­лення виходу продукту від тео­ретичного
Навчити учнів розв'язувати задачі з використанням по­няття про відносний вихід продукту
§7 ст59
7/4

Сполуки неметалічних елемен­тів з Гідрогеном. Гідроген хло­рид. Хлоридна кислота: власти­вості, застосування, добування в лабораторії. Хлориди. Якісна реакція на хлорид-іон.
Лабораторний дослід 4
.Якісна реакція на хлорид-іон
Розглянути склад, фізичні властивості та добування в лабораторії хлороводню. Ознайомити учнів з власти­востями хлоридної кислоти
§6(чІ)

8/5

Амоніак: властивості, застосуван­ня. Солі амонію. Якісна реакція на йон амонію.
 Лабораторний дослід 3 Якісна реакція на йон амонію
З'ясувати властивості, засто­сування аміаку та солей амонію. Ознайомити учнів з методом якісного виявлення йонів амонію
§6-7 (чІІ)
9/6

Добування амоніаку в лабораторії та загальна схема його добуван­ня в промисловості
Ознайомити учнів з лабора­торним та промисловим спо­собами добування аміаку, сформувати уміння учнів розв'язувати задачі на обчи­слення відносного виходу продукту реакції
§7
10/7

Оксиди неметалічних елементів. Кислотний характер оксидів та гідратів оксидів неметалічних. Кислотні дощі.
Лабораторний дослід 2. Взаємодія карбон (IV) оксиду з розчином кальцій гідрооксиду
Розглянути склад, характер оксидів 802, 803, N0, N02, Р205,СО,С02, 8і02 і гідрок­сидів відповідних неметалі­чних елементів
§8
11/8

Тематичне оцінювання №1 з теми «Неметалічні елементи та їх сполуки»
Визначити рівень досягнень учнів з вивчених тем
§3-8 повт
12/9

Сульфатна кислота. Фізичні властивості. Хімічні властивос­ті: електролітична дисоціація взаємодія з металами, оксидами металічних елементів, основами та солями
Розглянутим фізичні і хіміч­ні властивості сульфатної кислоти
§9(І)
13/10

Сульфати. Якісна реакція на су­льфат-іон. Розв'язування задач на обчислення маси (об'єму, кі­лькості речовини) продукту реа­кції за масами (об'ємами, кількі­стю речовини) реагентів, один з яких узято в надлишку. Лабораторний дослід 5
.Вияв­лення сульфат-іонів у розчині
Розглянути склад і власти­вості сульфатів, навчити учнів експериментально визначати сульфати. На­вчити розв'язувати задачі на надлишок
§9(чІІ)
14/11

Нітратна і ортофосфатна кислоти, їх властивості
Ознайомити учнів із власти­востями нітратної і ортофос-фатної кислот
§10(чІ)
15/12

Нітрати і ортофосфати. Азотні та фосфорні добрива. Запобігання негативному впливу нітратів на організм людини
 Лабораторні досліди 6.Ознайомлення зі зразками азотних добрив 7.Ознайомлення зі зразками фосфатних добрив
Ознайомлення учнів з влас­тивостями нітратної кислоти і нітратів. З'ясувати актуаль­ність проблеми вмісту нітра­тів в продуктах харчування, раціональне використання добрив та проблему охорони природи
§10(чІІ)-11
16/13

Карбонатна кислота. Карбонати та гідрогенкарбонати. Якісна реакція на карбонат-іон Адсорбція. Принцип роботи  вогнегасника. Колообіг неметалічних елементів у природі.
Лабораторнийдослід 8.
Визначення карбонат-йонів   
Розглянути склад і властиво­сті карбонатної кислоти і ка­рбонатів, поширення карбо­натів в природі та їх застосу­вання. Розгля­нути основні ланки колообігу Оксигену, Нітрогену та Карбону в природі
§12
17/14

Силіка­тна кислота. Силікати. Поняття про будівельні матеріали. Засто­сування неметалів та їх сполук.  Лабораторний дослід 9. Ознайомлення зі зразками природних силікатів
З'ясувати хімічний склад найважливіших буді­вельних матеріалів.
§14-15
18/15

Практична робота№1
Добування карбон(ІV) оксиду, взаємоперетво­рення карбонатів і гідрогенкар-бонатів
Навчити учнів експеримен­тально здійснювати реакції добування карбон(ІV) окси­ду та взаємоперетворення карбонатів і гідроген карбо­натів
§13
19/16

Узагальнення та систематизація знань з теми «Неметалічні елементи та їх сполуки»
Систематизувати знання учнів з вивченої теми
§9-15 повт
20/18

Тематичне оцінювання№ 2 з теми «Неметалічні елементи та їх сполуки»
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з вивчених тем
§9-15 повт
Тема 2. Металічні елементи та їх сполуки (12 год + 3 год резервного часу)
21/1

Місце металічних елементів у періодичній системі, особливос­ті будови їх атомів. Металічний зв'язок. Фізичні властивості ме­талів
Поглибити знання учнів про металічні елементи, поясни­ти утворення металічного зв'язку, металічної кристалі­чної решітки. З'ясувати фі­зичні властивості металів

§16-17




22/2

Загальні хімічні властивості металів.
 Лабораторні досліди 10
.По­рівняння хімічної активності ме­талів; 11.Взаємодія металів із роз­чинами кислот
З'ясувати загальні хімічні властивості металів

§18
23/3

Лужні елементи. Натрій і Калій. Оксиди, гідроксиди, солі Натрію і Калію. Застосування найваж­ливіших сполук Натрію і Калію. Калійні добрива
Ознайомити учнів з лужни­ми елементами. Розглянути фізичні і хімічні властивості лужних металів, їх оксидів і гідроксидів, з'ясувати їх біо­логічну роль
§19
24/4

Кальцій, кальцій оксид і кальцій гідроксид. Солі кальцію
Ознайомити учнів з лужно­земельними елементами. З'ясувати фізичні та хімічні властивості лужноземельних металів, оксидів та гідрокси­дів лужноземельних елемен­тів, їх біологічну роль
§20(чІ)
25/5

Поняття про твердість води (по­стійну, тимчасову) та способи її усунення. Застосування найваж­ливіших сполук Кальцію
Ознайомити учнів з понят­тям твердості води. Розгля­нути її види. З'ясувати шля­хи її усунення
§20(чІІ)
26/6

Узагальнення та систематизація знань з теми «Металічні елементи та їх сполуки»
Поглибити знання учнів про лужні, лужноземельні мета­ли. Закріпити вміння вико­нувати вправи, розв'язувати задачі
§16-20повт
27/7

Тематичне оцінювання №3 з теми «Металічні елементи та їх сполуки»
Визначити рівень навчаль­них досягнень з вивчених тем
§16-20 повт
28/8

Алюміній, алюміній оксид і алюміній гідроксид, їх амфотер­ність. Застосування найважли­віших.сполук Алюмінію
 Лабораторний дослід 13 Добуван­ня алюміній гідроксиду і дове­дення його амфотерності
Ознайомити учнів з фізич­ними і хімічними властивос­тями алюмінію. З'ясувати амфотерність спо­лук Алюмінію: оксиду і гід­роксиду; навчитись експе­риментально доводити їх амфотерність
§21
29/9

Ферум, ферум(ІІ) оксид і фе-рум(ІІІ) оксид та відповідні їм гідроксиди. Солі Феруму. Засто­сування найважливіших сполук Феруму. Сполуки Феруму (11) і Феруму (III Лабораторний дос­лід 14. Добування ферум(ІІ) гідрок­сиду та ферум(ІІІ) гідроксиду, взаємодія їх з кислотами
Ознайомити учнів з елект­ронною будовою атома Фе­руму, йонів Ре2+ і Ре3+. З'ясувати фізичні і хімічні властивості заліза, ознайо­мити учнів з найважливіши­ми сполуками Феруму (II) і Феруму (III). Навчити учнів експериментально добувати ферум(ІІ) гідроксид та фе-рум(Ш) гідроксид
§22





30/10

Металічні елементи в природі. Загальні методи добування ме­талів. Лабораторний дослід 12 Ознайомлення зі зразками металічних руд
Розглянути найважливіші металічні руди. З'ясувати за­гальні способи добування металів
§24
31/11

Поняття про сплави. Виробниц­тво чавуну і сталі. Короткі відо­мості з історії розвитку чорної металургії в Україні
З'ясувати значення металів і сплавів в житті людини
§25(чІ)
32/12

Корозія металів, захист від ко­розії. Охорона навколишнього середовища під час виробництва і використання металів / Семі­нарське заняття
Розглянути сутність корозії, її види, шляхи захисту від корозії та питання охорони навколишнього середовища, пов'язані з виробництвом і використанням металів
§25(чІІ)
33/13

Практична робота №2 Розв'язування експерименталь­них задач
Експериментальним шляхом закріпити знання учнів про метали та сполуки металіч­них елементів
§23
34/14

Тематичне оцінювання №4 з теми «Металічні елементи та їх сполуки»
Визначити рівень навчаль­них досягнень з вивчених тем
§21-25 повт
35/15

Повторення та систематизація вивченого матеріалу

§16-25 повт







 




Немає коментарів:

Дописати коментар