Виховна робота

Тема заходу: «Живе обличчя моєї Землі»
Мета заходу: виховувати в учнів любов, людяність, доброту, почуття патріотизму, викликати почуття відповідальності за майбутнє нашої планети, нашої Землі.
  Вступне слово вчителя.(1 слайд)
Дорогі друзі!!! Запрошуємо вас до участі в екологічному заході:
«Живе обличчя моєї Землі»
   ХХІ століття. Яким воно буде для нас, жителів планети Земля? Це залежить від нас із вами. Настав час керуватись у всіх своїх вчинках правилами екологічного гуманізму. Основна його ідея – ми з вами – лише частка природи, Космосу, законами і правилами якого ми повинні керуватись у повсякденному житті. Не владарювати над природою, а співпрацювати з нею, бути не царем природи, а її невід’ємною часткою.
 С ьогодні, 22 квітня у нас свято. 22 квітня ми святкуємо День Землі. Давайте спробуємо зазирнути в її обличчя, побачити як вона як співає…, радіє, почути як плаче… , як стогне від болю, якого їй завдають люди…

1. Привітання учасників заходу  ( у супроводі презентації «День Землі»)
2 слайд
Перша  учениця:
Доброго дня, шановні друзі
Радо всіх ми вас вітаємо
Із сьогоднішнім Днем Землі
Вас поздоровляємо!
Друга учениця:
У Всесвіті безмежнім є крапелька – Земля,
Природа тут чарівна: вода, ліси, поля,
Яскравим диво- граєм пейзажі виграють.
Краса, життя і вічність - всі разом тут живуть.
2. Перегляд відеофрагменту  «Планета Земля – назавжди!»
3 слайд
Коментар до відео:
У чорному мороці космосу,
у  безмовній  тиші
серед безлічі великих і малих мертвих планет
вона – наша  планета  Земля - 
єдина  і  неповторна  у  безмежному   Всесвіті.
Невагомі хмари,
під якими ховаються гірські  снігові  вершини,
струмки, що беруть початок на схилах гір,
повноводні  річки  і водоспади,
безкраї  ліси і спекотні  пустелі,
безмежні зелені простори суходолу,
блакитні простори морів та могутніх океанів,
все живе у водних глибинах , на гребені хвиль,
у повітрі  і на суші,
від великого до малого,
і від малого до величного,
від кожного зеленого паростка,
 кожної яскравої квітки
до кожної краплі води
 чи  розпеченої лави,
все живе і неживе – це   неперевершене  ДИВО.
Планета Земля – назавжди!!!
4 слайд
1 учениця:
Земля – наш дім, тож збережімо ми порядок в нім.
Пташок хай лине переспів,
Летять хмарки, біжать струмки і вітерець,
Ласкавий сонця промінець
2 учениця:
Бо ж у природі все задумано давно.
Природа щедро подарує нам добро.
Тож берегти живий чарівний світ -
Такий нам дано заповіт!
3. Показ наступних слайдів презентації  «День Землі – історія святкування»
Текст до презентації
5 слайд   (1 учениця)
Тенденції останніх десятиліть наочно переконують, що сучасний світ опинився на межі катастрофи планетарного масштабу. Руйнівні урагани, повені, буревії, забруднення повітря, ґрунту та води, винищення величезної кількості представників тваринного та рослинного світу та цілих екосистем, нарешті загрозлива тенденція кліматичних змін – все це говорить про те, що людство постало перед дилемою: або воно змінить своє ставлення до природи, або незабаром перестане існувати.
6 слайд  (2 учениця)
Щоб пробудити приспану пильність  Homo  sapiens, спонукати його до негайних дій,  передова світова спільнота й започаткувала День Землі.
7слайд   (1 учениця)
День Землі - назва різних заходів, що проводяться навесні і покликані спонукати людей бути уважнішими до тендітного і вразливого довкілля на планеті Земля. День Землі — це цивільна ініціатива, вона відкрита для приєднання будь-яких людей, груп і організацій.
(2 учениця)
День Землі – свято солідарності у допомозі нашій планеті. У цей день проводяться масові практичні заходи з покращення екологічної ситуації під гаслом: «Думати глобально, діяти локально!». Щорічно мільйони людей приймають участь у цьому святі, проводяться заходи з насадження дерев, кущів, квітів, впорядкування територій біля власних будинків, навчальних закладів, в парках, скверах, на вулицях міст і сіл тощо.
8 слайд (1 учениця)
Традицію святкувати День Землі 22 квітня започатковано ще у ХІХ столітті. Засновником Дня Землі вважається Джон Стерлінг Мортон, секретар штату Небраска, який запропонував у 1872 році призначити щорічний день, присвячений озелененню навколишньої території. Пропозиція була схвалена й одержала широку підтримку жителів штату. В перший День  Землі у 1872 році було висаджено біля мільйона дерев.
(2 учениця)
Через 100 років у 1970 році у США пройшла  перша «одноразова» акція. Відомий американський політик і активіст сенатор Гайлорд Нельсон створив групу із студентів.  22 квітня 1970 року відбулася загальнонаціональна демонстрація на захист природи. Масштабна акція, в якій взяло участь майже 20 мільйонів людей, привернула увагу американського суспільства до екологічних проблем і активізувала дії, спрямовані на їх вирішення. Зокрема, був прийнятий закон про чисте повітря, а через три роки розпочалася розробка екологічного законодавства, було створено державне агентство з охорони навколишнього середовища. Цей успіх окрилив організаторів, і з тих пір святкування стало регулярним.  День Землі  став відзначатися по всій території США.
9 слайд  (1 учениця)
26 лютого 1971 року У Тан, Генеральний секретар ООН, підписав спеціальну декларацію, присвячену цій події.  Декларація називалася  "Прокламація Дня Землі". Вона позначила значимість будь-яких заходів, спрямованих на вирішення екологічних проблем, залучення підростаючого покоління до екологічного виховання.
10слайд (2 учениця)
Міжнародним свято було оголошено в 1990 році. У цей день кожен мешканець планети може зробити свій внесок у справу захисту навколишнього середовища: очистити від сміття прилеглі території, висадити хоча б одне дерево, відмовитися хоча б у цей день від використання автомобіля.
11 слайд (1 учениця)
Символіка свята:
1. Прапор Землі  не є офіційним символом чого-небудь (оскільки офіційно не існує всепланетного уряду або держави). Він являє собою фотографію планети з космосу (в даний час використовується знімок, зроблений астронавтами Аполлона-17 дорогою до Місяця) на темно-синьому тлі. Традиційно Прапор пов'язаний з Днем Землі і багатьма іншими природоохоронними і миротворчими міжнародними заходами.
(2 учениця)
2. Символом Дня Землі є зелена грецька буква Θ (тета) на білому фоні.
12слайд (1 учениця)
Найбільш масово День Землі відзначають у США, де передусім ототожнюють це свято з днем охорони навколишнього середовища: оголошують різноманітні природоохоронні акції, реалізовують заходи з охорони довкілля та збереження природних ресурсів.
(2 учениця)
В Україні День Землі відзначається 22 квітня з 1992 року. Ініціаторами у відзначенні цього свята стала молодь екологічних громадських організацій, що привертали увагу населення до екологічних проблем.
13 слайд (1 учениця)
У День Землі в різних країнах за традицією звучить Дзвін Миру, закликаючи людей Землі відчути всепланетному спільність і докласти зусиль до захисту миру на планеті і збереження краси нашого спільного дому. Дзвін Миру — символ спокою, мирного життя та дружби, вічного братерства   і  солідарності   народів. І в той же час — це заклик до дії в ім'я збереження миру і життя на Землі, збереження Людини і Культури.
(2 учениця)
Перший Дзвін Миру був встановлений у штаб-квартирі ООН в Нью-Йорку в 1954 р. Він відлитий у Японії  з монет, пожертвуваних дітьми всіх континентів, і є символом глобальної солідарності людей Землі. У нього також вплавлені ордени і медалі, інші почесні знаки людей багатьох країн. Напис на Дзвоні говорить: «Хай живе загальний мир у всьому світі». В 1996 році такий же дзвін був встановлений в ООН у Відні. Дзвін Миру встановлено в багатьох містах Японії, у великих містах Німеччини , Польщі, Туреччини, Мексики, Австралії, Монголії, Філіппін, Канади, Бразилії, Аргентини, Еквадору, Узбекистану . Росії  та інших країн.
(1 учениця)
З 1971 року акція Дзвін Миру нерозривно пов'язана зі святом Міжнародного Дня Землі та Прапором Землі. Саме тоді генеральний секретар ООН У Тан підписав спеціальне звернення до народів світу, в якому наголошувалося, що нове бачення Землі і зовсім інше ставлення до неї виникло тоді, коли космонавти і астронавти побачили з космосу й розповіли всім, наскільки гарною є  наша чудова блакитна планета - спільний дім людства.
14слайд  (2 учениця)
Плаче планета, плаче планета!
Журиться Сонце в чорній імлі,
Вирує стихія. Погана прикмета
15  слайд (1 учениця)
·        Земля – третя планета від Сонця, єдина планета, на якій є життя і цивілізація.
·        Але людина, не задумуючись, почала нищити свій рідний дім.
·        Де були ліси – там гола земля
·        Де були зелені луги – тепер пустелі…
16 слайд (2 учениця)
·        Людство зробило три великі «подарунки» собі і своїй планеті…
·        Перший подарунок – парниковий ефект…
·        Другий подарунок – кислотні дощі…
·        Третій подарунок – озонова діра…
17  слайд( 1 учениця)
·        За останні 40 років концентрація вуглекислого газу в атмосфері зросла приблизно на третину.
·        У 21 столітті середня температура поверхні Землі  може піднятися на 6 градусів.
·        Глобальне потепління може призвести до збільшення природних катаклізмів і зниження урожаю сільськогосподарських культур.
·        . Багато біологічних видів щезнуть з лиця землі.
18 слайд ( 2 учениця)
·        Якщо нічого не змінювати, то до 2050 року, щоб задовольнити всі наші потреби, нам знадобиться друга планета.
·        Але у нас її немає.
·        Або ми будемо робити все, що можемо…
·        Або життя на нашій планеті згасне
1 9слайд 
Перша учениця:
Захищайте Землю! Захищайте!
І повітря, й воду, й веселок мости,
Журавлине прощання, клекотання лелеки.
Яблуневе світання чорнобривих полів.
І правічну криницю, джерело польове,
І розмай, і росицю – все земне і живе.
Слайд 20
1 учень. Садіть дерева і квіти.
Вони збагачують повітря на кисень, поглинають вуглекислий газ, зменшують шум. Одне дерево за день поглинає  з повітря 1 кг пилу.
Якщо вам подобаються живі квіти, вирощуйте їх у себе в помешканні, на балконах, верандах, але не рвіть польових квітів, не топчіть їх ногами, бо це аморально, бо це екологічний злочин проти лісу чи лугу, де вони ростуть.
 2учень. Не використовуйте на своїх присадибних ділянках, городах хімічні засоби захисту рослин. Віддайте перевагу біологічним методам боротьби з шкідниками і хворобами сільськогосподарських культур.
Слайд 21
1 учень. Віддавайте перевагу  біологічним джерелам живлення рослин, таким як гній, рослинні рештки багаторічних та однорічних трав, компост, мул, тощо.  Обмежуйте застосування мінеральних добрив, якщо хочете виростити екологічно чисту продукцію.
  Не спалюйте опале листя .Взимку воно захищає коріння дерев від морозу, а влітку – від спеки, акумулює вологу, крім того в ньому знаходять притулок багато живих істот, і розкладаючись, стає добривом для грунту.
 2 учень. Поливайте город , дерева , квіти на ділянці лише вдосвіта і ввечері, не поливайте їх у жаркий полудень і у вітряну погоду – це не дасть користі рослинам, а вода даремно випаровується.
  Вирощуйте кімнатні рослини.Вони здатні протягом  24 год поглинути до 87% забруднень з повітря.
Слайд 22
 1 учень. Щільно закривайте водопровідні крани,вчасно усувайте їх несправності. Адже одна крапля води, що падає з крана за 1 секунду , перетворюється за рік на 3 тонни марно витраченої  води .
 Розумно використовуйте електроенергію. Вимикайте зайві джерела світла та електроприлади, які вам в даний час не потрібні. 
2 учень. Пам’ятайте: одна лампа на 100 Вт дає на 20% більше світла, ніж дві по 60 Вт. 
Не забувайте  мити віконне скло , особливо восени.Забруднене  пилом скло затримує від 10 до зо % сонячного світла, ви змушені будете через забруднені шибки взимку довше користуватись штучним освітленням.
Слайд 23
1 учень.  Уникайте використання різних аерозолів для освіження повітря в приміщеннях: в них міститься фреон, який зменшує кількість озону в повітрі.
 2 учень. Поки не пізно, киньте палити!Тютюновий дим шкідливо діє не тільки на вас, а й на тих, хто перебуває поряд з вами. Кожен курець забруднює повітря, особливо в закритих приміщеннях.
 Не лінуйтесь збирати і здавати макулатуру. На переробку вже використаного паперу затрачається енергії на 70% менше
24слайд
Перегляднемо відеофрагмент  «Допоможіть зробити планету чистішою»
25 слайд
Друга учениця:
До всього треба доторку душі,
Коріння в землю, крилами у небо
,Красі природи ще нема межі,
 В її  гармонії життя потреба.
26 Слайд  вікторина
1. Більшу частину сміття, що забруднює Землю, становить:
а) пластмаса;     б) скло;       в) метал.
2 Перед початком утилізації відходів їх необхідно:
а) розсортувати;
б) зібрати в одному місці;
в) подрібнити.
3.Для того, щоб переробити пластмасу, її необхідно:
а) компостувати;
б) спалити при певних умовах;
в) переплавити.
4. Поява несанкціонованих звалищ тягне за собою:
а) забруднення ґрунту;
б) спотворення ландшафту;
в) зміну кліматичних умов (температура, вологість)
5. Шкідливі викиди впливають:
а) тільки на місця, де з'явилося забруднення;
б) на близькі регіони;
в) навіть на території, що віддалені від місць, де виникло забруднення.
 6. Найстрашніший «додаток» до води:
а) побутове сміття;
б) пестициди;
в) мінеральні добрива.
7.Перше місце за сумарним обсягом викидів шкідливих речовин в атмосферу займає:
а) теплоенергетика;
б) нафто- і газопереробки
в) транспорт
8. Першочергове завдання під час вибору місця звалища:
а) захист поверхні землі і ґрунтових вод;
б) огородження місця звалища;
в) укомплектування певною технікою.
   9. Оптимальне розв'язання енергетичної проблеми:
а) економія енергії,
б) розвиток атомної енергетики;
в) розвиток вітроенергетики.
10. Гарбологія – це:
а) наука про дім, місцеперебування;
б) наука, яка вивчає ґрунти;
в)наука про  сміттєзнавство.
11. Пляшка чи банка з пластмаси, залишена в лісі, пролежить без змін:
а) 10 років;
б) 50 років;
в) 100 років і більше.
12. Викинутий папір «з'їдять» невидимки-мікроби за:
а) 1–2 роки;
 б) 2–5 років;
в) 20 і більше років.
27 слайд  Відгадай загадку «Вустами дитини»
1.Його винайшли китайці.
 У нас його виготовляють з дерева.
Він легко горить.
З нього виходить дуже багато сміття.
 На ньому звичайно малюють чи пишуть (папір)
2. Його виробляють з піску.
Найчастіше воно прозоре.
 Коли падає, розбивається.
 Якщо його нагріти, воно тягнеться, як тісто.
 Якщо його кинути у лісі, воно може викликати пожежу. (скло)
3.З неї виготовляють іграшки.
Вона  буває різнокольоровою і її дуже легко зламати.
Предмети, виготовлені з неї, легкі.
Якщо її підпалити, то з'явиться багато чорного  диму,який має неприємний запах.
Її не можна викидати, тому що вона сама по собі не розкладається (пластмаса)
4. Завжди чорного кольору.
 Її багато в містах, особливо де є заводи та фабрики.
Це дуже шкідливо.
У людини спричиняє хвороби, а одяг стає брудним.
Її багато після  спалювання  чогось. (сажа)
5. Це те, без чого ми вже не зможемо прожити.
Цим ми користуємося кожного дня.
Коли це потрапляє у воду, утворюється багато піни.
Вбиває рибу у воді, а рослини на землі.
 За допомогою цього все стає чистіше (синтетичні мийні засоби)
6. Їх майже не видно.
 Їх найбільше, де працюють фабрики та заводи.
Від них у людини буває астма, бронхіт та рак.
Їх можуть збирати на своє листя зелені рослини.
 У місцях, де їх дуже багато, не росте лишайн (газові відходи)

28 Слайд  В анаграмах вівгадати назви природоохоронних територій
1.  П, І, Н, Д, К, И, З, О, В, А.  (заповІдник)
2. К ,  Н,  З,  И,  А,  З,  А, К. (заказник)
3. О, Д, Д, Е, А, К, Р, Р, П, Н.(дендропарк)
4.К,   В,   А,  П,   А ,  К,   Р.(аквапарк)
5.К, О, З, О, Р ,А , П. (зоопарк)
29 слайд
Переглянемо відеофрагменту  «День Землі очима дітей»
30слайд
КІНЦІВКА
Перша  учениця:
Пречисто Діво, збережи цей світ,
А в ньому – нашу  рідну Україну.
Сади і гори, ріки і моря,
Пташину, і звірину, і людину,
Усім, хто є , усім, хто буде,
Даруй здоров’я, чистоту і вроду.
Щоб їх ім’я, а в імені любов,
Передавалися від роду і до роду.
Друга учениця:
До Тебе звертаємось, Боже!
Хай воля Твоя допоможе
Нам мудрими й мужніми стати.
Землю -  твій дар зберегти,
Барвисте й ошатне вбрання.
Не йти по землі навмання,
А бачити кожну стеблину.
Любити кожну людину.
І в серці нести Україну!
31 слайд
Вчитель: - «А тепер давайте привітаємо нашу матінку Землю” і зіграємо в лоторею, яка допоможе нам зберігти наш дім, нашу планету чистою  і красивою.
Вчитель: “ Зараз кожен з Вас підійде до нашого лототрону і витягне картку з описом способу допомоги природі. Також перед тим, як прочитати в голос те, що написано на картці Ви маєте сказати : “ Я обіцяю, що…  « Якщо  Ви будете виконувати усі поради, то людина зможе жити в гармонії з природою ще довгі роки»
Коли я стану дорослим і в мене з’явиться автомобіль він буде екологічно  економним
Я буду підвозити своїх сусідів і родичів, щоб скоротити кількість автомобілів на дорогах, та кількість вихлопних газів
Буду частіше використовувати громадський транспорт
По можливості буду користуватися велосипедом
Прибирати після себе та сортувати сміття
Саджатиму дерева
Не користуватимусь пральними порошками та миючими засобами, що  містять небезпечні хімічні речовини , а тільки натуральними
Не лишатиму комп’ютер  включеним просто так
Вимикатиму за собою непотрібне світло
Вийматиму із розеток всі електричні  прилади та пристрої після використання
Користуватимусь енергозберігаючими лампами та технікою
Замість того, щоб викидати старий одяг, віддаватиму його до притулку  або на переробку
Буду користуватися натуральними матеріалами
Не куплятиму пластикових пакетів
Не використовуватиму одноразовий посуд
Користуватимусь тканинними серветками за столом замість паперових серветок і рушників
Буду завжди закривати кран та не марнуватиму воду
Віддаватиму скло на переробку
. Чиститиму зуби із закритою водою
Більше куплятиму товарів місцевого виробництва
Звертатиму увагу на екологічне маркування упаковки
Відключатиму зарядний пристрій з розетки після зарядки телефону
Буду використовувати акумуляторні батареї замість звичайних
Буду ділитися з людьми екологічними порадами
32 слайд
 Вчитель  Дякую всім за увагу і сподіваємося, що наша сьогоднішня зустріч нікого з вас не залишила байдужим.
Бережімо нашу Землю! Всю­ди, на кожному кроці, всі разом і кожний окремо! Адже завтрашній день Землі буде таким, яким ми його зробимо сьогодні!

Написи на картках
Коли я стану дорослим і в мене з’явиться автомобіль він буде екологічно  економним
 Я буду підвозити своїх сусідів і родичів, щоб скоротити кількість автомобілів на дорогах, та кількість вихлопних газів
 Буду частіше використовувати громадський транспорт
 По можливості буду користуватися велосипедом
 Прибирати після себе та сортувати сміття
Саджатиму дерева
 Не користуватимусь пральними порошками та миючими засобами, що  містять небезпечні хімічні речовини , а тільки натуральними
 Не лишатиму комп’ютер  включеним просто так
 Вимикатиму за собою непотрібне світло
 Вийматиму із розеток всі електричні  прилади та пристрої після використання
Користуватимусь енергозберігаючими лампами та технікою
 Замість того, щоб викидати старий одяг, віддаватиму його до притулку  або на переробку
 Буду користуватися натуральними матеріалами
Не куплятиму пластикових пакетів
 Не використовуватиму одноразовий посуд
 Користуватимусь тканинними серветками за столом замість паперових серветок і рушників
 Буду завжди закривати кран та не марнуватиму воду


 Віддаватиму скло на переробку
 Чиститиму зуби із закритою водою
Більше куплятиму товарів місцевого виробництва
Звертатиму увагу на екологічне маркування упаковки
 Відключатиму зарядний пристрій з розетки після зарядки телефону
Буду використовувати акумуляторні батареї замість звичайних
Буду ділитися з людьми екологічними порадами




















































Немає коментарів:

Дописати коментар